Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Lisa - 26 oktober 2010 20:15

 Som jag ser det har jag två hobbies.

Jag önskar jag kunde säga tre å lägga till träning, men nä, två är dom.

Dessa hobbies är såklart bloggen å så mat. :P

Bloggen har blivit väldigt lidande på sistone, med all rätt, familjen å allt annat kommer först, men jag tycker det är liiiite trist å missa uppdateringar.

Nu har jag i allafall lite tid över(ligger efter uppe också, men det skiter jag just nu. :P)

Har haft två intensiva dagar.


Gårdagen var inte extra jobbig på nått vis, men jag var(å är fortfarande) ovanligt trött.


Vi var först på Öppna förskolan( i går alltså) å det var verkligen kul.

Viggo lekte för fullt utan mej å det är så underbart kul.

Sen att han lyckades rita sej i ansiktet med en grön tusch-penna när han sprang i för väg från fikat, det får man ta med en nypa salt. :)

 

På eftermiddagen kom Stina å Emelie hit.

Stina stannade först här med killarna medans vi andra körde en snabbis till Jysk. Jag köpte bara nya svarta korgar till barnens mössor å vantar att ha på hyllan i hallen.

Denna är för övrigt helt färdig renoveringsmässigt.

Vet inte om ni fått se det färdiga resultatet, det får ni nu i allafall. :D

   

Tjejerna stannade tills Martin kom hem å så vi hann både äta scones å gå till lekplatsen.

Försökte undvika att får Leo att somna så vi testade bärselen.

Stina fick äran att bära, eftersom mina axlar värker redan nu...

       

Leo somnade i vilket fall som helst, när vi väl fick i hop det hela. :D


När Martin kom åkte vi till Parnfelts i Mörrum å åt middag å fikade.

När vi kom hem hade jag tänkt hinna få undan en massa.

Lyckades städa badrummet å få undan lite tvätt i pauserna på Ullared, men resterande tid givk åt till å mata min minsta son.

Han åt å åt å åt lite till.

Jag kom inte in i duschen ens förrän klockan var över tio.

Men sen stupade jag i säng å natten som gick bestod av två matningar.

Inte å klaga på alltså. :)


I dag vaknade jag med huvudvärk, igen.

Viggo envisas ju som ni med å vakna kring sex.

Klockan var nästan halv sju just i dag förvisso, men det var ändå för tidigt.

Han väcker Leo med. Brukar bära in honom till oss när han vaknar efter Martin har gått. Detta gör jag gör att undvika å väcka Viggo genom att spinga upp å ner ur sängen.

Hittills har han nog vaknat nio gånger av tio i allafall, men jag hoppas varje morron.

Leo brukar äta å somna om, men vaknar Viggo är det där med sovandet ett minne blott, för både mej å Leo.

Viggo är piggare än piggast med å pratar å sjunger å donar å så vill han umgås med sin bror. :D

Han har gått från att vara ganska likgiltigt inställd till den där bebisen som kommit till å vilja involvera Leo i ALLT.

Har varit lite försiktig med att lägga Leo på golvet eftersom Viggo då har provat hur nära jämte han kunnat gå eller helt enkelt glömt bort att det legat en mini-ömtålig-lillebror på golvet.

Nu kan jag inte lämna dem speciellt länge själv heller, för Viggo har börjat försöka lyfta upp Leo för han vill kela.

Jag föredrar såklart den här kärleken, men det är lite frustrerande när Viggo insisterar på att väcka Leo för å visa honom lego-tårtor osv. :)

Det är så spännande att följa deras relation till varandra.   

Mina underbara pojkar. :D

   

Som sagt så startade vår dag tidigt i dag också.

Jag vaknade med huvudvärk å kände mej inte precis som nån vidare mamma alls faktiskt.

Inget tålamod å ganska lack på alla grejer som ligger å dräller i alla hörn här.

Tog det bara lugnt på förmiddagen.

Leo ville inte alls ligga själv å sova. Han somnade flera gånger men så fort jag la ner honom vaknade han igen.

Så har han hållt på hela dagen, å det nått som vi behöver för att få allt å funka så är det att han sover lite.

Dels för han egen skull såklart men även för att jag ska kunna ge Viggo min fulla uppmärksamhet lite också.

Tack å lov har han varit glad å nöjd när han varit vaken, å skrattat å varit nöjd.

Klockan tolv var vi på plats hos Sandra för Mary Kay-party.

Fick lite vardagslyx i form av fotbehandling å lite satin hands.

Det var high life med fem barn närvarade, men mysigt ändå såklart. :D

Jag hadlade inte, för jag är min egen säljare Monica trogen. :P


Eftermiddagen var lugn.

Lagade middag bara å när den var uppäten å leo matad var det dags för lite batteriladdning/egen tid för mej.

I nästan en timmegjorde jag det jag gör bäst, handlade mat. :)

På Coop, där jag inte varit på två veckor.

Det var jävligt skönt å bara komma i väg lite även om det var ett vardagsmåste som uträttades. :D

Kyl, frys å skafferi är påfyllda å veckans middagar är i allafall löst planerade.

Ska testa två nya rätter, frikadeller i tomatsås å sen nån form av Korvstroganoff med kryddkorv. :D


Jag hade säkerligen massa annat med å informera ni trogna om, men jag ska kolla lite på DH nu å sen duscha.


I morron är det onsdag å Öppna förskolan.

Hoppas jag är piggare, i allafall liiiiite.

Det är väl inte för mycket begärt?! :P




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards