Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Lisa - 20 oktober 2010 21:20

... and the worse got rough.

The days became endless and harder then rough.

Would you tell me I'm good enough...?


Nä ni.

Vilken skitdag detta blev.

Jag trodde det inte kunde bli värre än min depp-morron.

Ack så fel jag hade.

Lyckades rota fram en mindre skrynklig å tillräckligt stor tröja från tvätthögen som väntade på å strykas så vi kunde bege oss till Öppna förskolan.

Viggo var allmänt galen där å lyssnade inte på mej över huvudtaget.

Störigt, men han lekte i allafall av sej hjälpligt innan vi körde hem. :)

Blev lite lunch(en kaka för mej eftersom jag inte hunnit handla...) å sen kom barnens farmor.


Jag passade på å smita å handla.

På Ica.

Vad jag skulle dit å göra?

Det undrar jag med.

På Coop blir jag glad å inspirerad när jag handlar.

Ica spelar inte ens i samma division.

Där är dyrare å deras ekologiska utbud är kasst.

Det var sista gången jag storhandlar där vill jag lova.

När jag kom till kassan för å checka ut mina varor möts jag av det underbara meddelandet: Köp medges ej.

Jasså inte?

Hade räknat helt krasst med att får barnbidrag för bägge grabbarna å inte dubbelcheckat om dessa pengar nått mitt konto.

Brukar alltid göra det när jag vet med mej att det kan vara tomt på just det kontot som mitt VISA är knutet till.

Jag brukar ju som ni vet alltid föra över för mycket till sparkontot i början av månaden å sen  plocka där efterhand...

Nu låg min satans-jävla-bankdosa i gillestugan så därför gjordes inte denna koll just i dag.

Fick lämna min överfulla vagn, köra hem, föra över pengar å köra tillbaka å hämta hem mina grejer.

Pinsamt, jotack.

Hade inte fått dubbla bidrag uta bara som vanligt för Viggo å dessutom hade jag sen  länge skrivit in en Me and I-räkning som drogs i dag så kontot var nästintill tömt. :(


Har så mycket i huvudet i övrigt.

Inget vill gå min väg just nu.

Känns som jag kämpar, pusslar å donar, ensam.


Jag vill så mycket, men tiden räcker inte till.

Orken har jag, alla gånger, jag känner mej väldigt pigg å motiverad.

Men det vill sej ändå inte.

Jag har konstant dåligt samvete(inget nytt) å sånna här dagar suger på nått vis ändå musten ur mej..

Ska duscha av mej å sen lägga mej å dra täcket långt upp över huvudet.

Imorron är en annan dag... :D


 

Av Lisa - 20 oktober 2010 08:14

Godmorron eller nått.

Viggo har varit vaken sen innan sex, inget ovanligt i sej, men i dag har han nog vaknat på fel sida. :S

Bara pip å pyl å maaaammmmmaaaaaa hit å dit.

Jag själv har nog med vaknat på den sidan jag med. :(

Kännermej inte alls motiverad eller pigg nog för nån trots å gnälldag.

Mjölken är slut å jag har absolut ingenting å ta på mej.

Har genomsökt gardroben i jakt efter mina Lee-jeans,tror inte de passar, men jag var redo å prova.

Tror ni jag hittade dem? Nä då, enmassa andra i storlek 38 men just Lee-jeansen , puts väck!

Så ja ,jag är lite sur!


Så sur man nu kan va när man får spendera dagara med sina barn..? :P

Jag brukar *peppar, peppar* inte befinna mej så länge i detta tillstånd! :D

Dagen kan ju bara bli bättre, eller hur? :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards