Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Lisa - 27 oktober 2010 21:56

Jag skulle vilja påstå att jag gillar julen.

Högtiden kantas av en hel del tjafs å stress, men fördelarna överväger nackdelarna helt klart. :P

Som ni vet älskar jag å få presenter, å även fast jag är vuxen(?!) å har två egna barn numera hoppas jag på ett å annat paket i allafall. :D


Högst på listan står en frysbox, det får jag nog köpa själv om jag ska få den. :)

Men listan är lång å om man inte har femtusen(eller så, vill inte ha nån mini-box. :P) på mej kan jag mycket väl tänka mej lite andra grejer. :)

En gjutjärnsgryta i modell större och en hushållsvåg. :D

En OBH Nordica gryta 5-liters å ett våffeljärn för att bara nämna några. :D


                


Så, snälla tomten? :P

Av Lisa - 27 oktober 2010 21:23

Har tagit ner russin å mandlar, en termos med varmvatten å Saturnus koncentrerade glögg till min soffa. :D

Säsongens första mugg av den godaste glöggen alla kategorier ska avnjutas tillsammans med min nya Matmagasinet- Julspecial. :)

Bägge småkillarna ligger i sina sängar å sover å känner jag min man rätt gör han också det här på soffan jämte. :)


Har fått undan en hel massa måsten, både i eftermiddags å nu i kväll.

Skrubbat plåtar, galler å själva ugnen.

Flyttat ner en massa från vitrinskåpet till matkällaren å flyttat det stora kakfatet till vitrinskåpet från kökskåpet som ska inhysa alla mjölpåsar å dyl som inte rymms i baklådorna(ja i plural. :P).

Nu i kväll har jag både satt upp barnen i kö till dagis, skickat in jobbansökningar å så har jag klickat hem den första julklappen å grejer till Viggos adventskalender(vad berättar jag sen.. :D)

Använde mitt Visa i den nya bankdosan å betalade med, å det var smidigt å bra. :D

Thank god, att nått är bra med det där dos-skrället, för jag håller det fortfarande som skyldig till pinsamheten på Ica förra veckan...


Middagen bestående av frikadeller i tomatsås var verkligen en fullpoängare.

Nästa gång ska jag dock göra(eller kanske köpa) en tomatsås med lite mera krut i.

I dag tog jag en Knorr-tomatsoppa å blandade i en burk av min egen pizza-tomatsås, å det var verkligen supergott, men som sagt lite hetta hade gjort det ännu godare. :D


Ska väl lägga mej inom det närmsta, å förhoppningsvis vakna ännu lite piggare i morron(drömma kan man ju. :P).

Johanna å hennes flickor kommer hit i morron å leker med oss. :D

Ska bli roligt! :D


Natti natt!

Av Lisa - 27 oktober 2010 14:30

Tänk vad lite sömn kan göra för humöret alltså..?! :D

Är så himla pigg, glad å lycklig i dag.

Leo sover igen å verkar inte ha haft ont i magen på två dagar nu å Viggo är så duktig på å leka själv så jag hinner göraa lite annat med. :)

Blogga till exempel. :P

Gör en hel del annat samtidigt faktiskt. :D

Skurar plåtar å planerar dagens middag till exempel. :D

Vi ska ha frikadeller i tomatsås, jag ska dock använda mej av en tomatsoppa som bas i min sås, de var på erbjudande på Coop denna veckan så. :D jag kan handla ekonomiskt om jag vill alltså. :P

   


I dag har vi varit på Öppna förskolan.

Det var riktigt kul i dag, vi var inte så många så barnen lekte så bra. :)

Ture fick sej dock en smocka när Viggo försvarade sin lillebror från honom...

:P Stackars Ture ville bara hälsa, men se de gick inte. :)

Tycker det är så häftigt att Viggo bryr sej så om sin bror nu, även om jag helst hade sett att han lätbli å ta till våld. :P

Efteråt blev det lek i busken utanför, å det gick också super, tills Viggo smet å badade hela sina ben i minneslunden på kyrkogården.

Mindre lämplig aktivitet, speciellt vintertid. :D


Nu ska jag släppa datorn å återgå till mina sysslor. :D

Av Lisa - 27 oktober 2010 14:22

  Kvällens vuxen-tid ska ägnas åt dessa nöjen. :D

Av Lisa - 27 oktober 2010 14:07

 

Det är jättemycket fåglar som besökt vår fröautomat. :D  

Många, många fler än vad vi haft tidigare år, fast då har vi bara hängt ut talgbollar.

Om ni inte ser det så är det en liten nötväcka som sitter där på bilden. :)

Talgoxar å blåmesar har jag också sett, å det är väl ungefär så långt mina småfågel-kunskaper sträcker sej. :D

Mysigt är det i allafall, hoppas det i allafall kan komma en domherre också under vitern, om de inte flytt landet.

Har inte sett en röd skönhet på många år...


Rex är såklart vääääldigt intresserad av besökarna han också. :)

Så den nya kökspallen kommer till användning vid väldigt många tillfällen. :D

 


Av Lisa - 27 oktober 2010 13:54

Innan Viggo föddes menade jag på att jag absolut skulle vara nöjd med ett barn.

Jag vet nu att det inte riktigt stämmer.

Två barn å dubbelt så jobbigt(minst? :P) å det dåliga samvetet har skjutit i höjden sen Leo föddes, men det är även minst dubbelt så roligt att ha två söner! :)

Det är så roligt å se hur de fungerar tillsammans å få dela livet med dessa underbara varelser.

Å ja, jag ser gärna att de blir ännu fler i framtiden. :D   

Kärleken räcker helt klart till, men utrymmet i vårt hem talar kanske inte för att familjen kan bli fler.... :P


Finaste bröderna i sina Bling-outfits. :)

 

Å på tal om tidigare uttalanden har jag vid fler än ett tillfälle bett min syster skjuta mej den dagen jag börjar syskon-matcha mina barn.

Jag ångrar mej å säger please don't, jag vill gärna fortsätta leva. :P

Av Lisa - 27 oktober 2010 07:41

Fick sova ända till sju i dag! :) Det låter kanske hellöjligt, men den där timmen gör stor skillnad. Dessutom så somnade Leo vid åtta i går kväll, men har ändå vaknat å bara ätit på sina vanliga tider, ett å fyra å sen vaknade han vid sju. :) Inte illa det! :D Leo sover lite till nu å Viggo han ligger också nerbäddad å kollar på Nicke. <3 Ska snart masa mej upp å sätta på lite kaffe. Ska till öppna förskolan å leka vid halv tio så det är nog dags för detta nu. :) Hoppas energin håller i sej! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards