Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Lisa - 29 oktober 2010 22:30

Har haft en underbar dag följt av en underbar kväll. :D

Jag å grabbarna har förrutom ett besök på City Gross bara varit hemma.

Vilken tur att de inte har självscanning säger jag bara, så jag inte handlar där så ofta.

Skulle bara ha kött, men kom hem med en pumpa(okej det kunde jag lika gärna köpt på Coop..) även fast jag bestämt att vi inte skulle ha det i år å tomtepyjamasar till bägge barnen(till julkorten. :D) å en skelettpyjamas til Viggo att ha på spök-gympan i morron.

Allt som allt, nästan åttahundra kronor, visst köttet gick på en hel del men i allafall. :D

City gross är ju nästan som Maxi märkte jag, en massa skoj förrutom mat.

Å hur mycket jag än älskar Coop kan deras köttsortiment inte mäta sej med grossens.

Förrutom shoppingturen som för övrigt flöt på fint, Leo sov å Viggo accepterade å sitta i kundvagnen, har vi inte gjort många knop.

Leo har sovit längre stunder, har haft exakt samma rutiner i två dagar nu, vågar man sej att de är på gång å sätta sej då eller? :D

Jag å Viggo har gjort lite nytta å tvättat ett par maskiner, annars har vi mest lekt å haft roligt. :)


När Martin hade jobbat klart körde han å hämtade hit Håkan.  

Det bjöds på Fondue, med ryggbiff å grönsaker att doppa å så två olika dipsåser(curry å pepparrot) å så klyftpotatis å viktlöksbröd. :D

Männen drack rödvin medans jag höll mej till min Schweppes Red Berry fusion. :D

 

Hade på nått vis fått för mej att denna rätt inte är speciellt barnvänlig så vi har inte haft det på år å dar. Ack så fel man kan ha.

Viggo har nog aldrig suttit å ätit så länge nån gång tidigare.

Han dippade både grönsaker(mest råa dock. :P) å klyftpotatis i bägge dipsorterna å åt mer än på mycket länge trots att det inte serverades nån pasta alls. :D

man ska inte ropa hej, då han ändrar sej från dag till dag(totalvägrade äta korvstroganoff i dag som han älskade i går...?!) men det är helt klart värt å ha fondue igen snart, synd att bra kött kostar så mycket bara...

Fast ni känner väl mej vid det här laget? Mat är inget jag är så vidare bra på att spara in på. :P


Fick till en nästan lika fin pumpa som förra året.

Årets upplaga är av modellen mindre så jag skippade näsan. :D

Premiärtände den nu i kväll.

Tyvärr fick den sej en smäll under transporten hem å är lite skadad, men förhoppningsvis håller den sej upprätt i morron med. :D

   


Nu ska jag försöka mej på att ta tillvara på den underbart goda buljongen genom att hälla den i istärnings-påsar, det är ett tow-mens-work så den svåraste biten blir att få upp maken från soffan. :D


I morron väntar spökgympa å sen inte nått större. :D

Ett varv till M å P kanske, Martin ska hjäla dem å spackla.

Annars har vi faktiskt inga stora planer denna helgen heller. :D

Underbart!


Gonatt å trevlig helg!

Av Lisa - 29 oktober 2010 07:31

I dag var det Leos tur att väcka mej å Viggo vid halv sju. Synd när vi för en gångs skull fått somna om! Inget å be för, bara till å gilla läget. :) Vi ligger fortfarande i sängen, Viggo kollar på Pippi medan jag å Leo slumrar lite jämte. :) I dag ska vi bara va hemma, nästan i allafall. :P Det blir nog en liten runda till city gross för inköp av ryggbiff. :D Håkan kommer hit å äter middag i kväll , å Martin föreslog fondue. Jag var inte sen på å nappa. :) Så länge sen vi hade det! Hoppas vi har ensam liten sherry-flaska i matkällaren så vi får till själva buljongen på bästa sätt! :) När vi ändå är på grossen ska jag span lite efter nått mera gott kött, kanske till en söndagsstek! :) Hoppas ni får en bra fredag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards