Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Lisa - 19 oktober 2010 21:55

Som sagt, riktigt höstruskt till väder denna tisdag i oktober.

Vi har inte gjort många knop alls.

Mest tagit det lugnt å lekt å pratat. :)


Bakade som sagt lite kakor med.

Äntligen har jag lyckats med några cookies.

Nästa gång(ja det blir helt klart fler gånger) ska jag nog testa med vit choklad i stället för mörk å kanske addera lite kokos å/eller lime. :)

En bra grund var det helt klart. :D

Å ja, de var jättegoda. :)

Viggo var mest intresserad av Nonstopen han. :)


När jag ändå är inne på matspåret kan jag meddela att min variant på remouladsås gick hem hos maken.

Jag tog det jag hade hemma: hackade smörgåsgurka å blandade med majonäs(jaaa, hemmagjord såklrt. :P) llite creme fraiche å kryddade med salt ,peppar å curry.

Hade tänkt mej lite dill också, men den var slut..

Spenaten å potatismoset var grymt gott enligt mej.

Viggo ägnade hela middagen åt att fråga heter det? å syftade på spenaten.

Varje gång vi svaradekontrade han med samma svar: Stina tycker om sån spenat. Stina brukar äta det!

Å ja, hon brukar faktiskt bjudas in jst när denna rätt lagas i detta hemmet då jag vet att hon delar min kärlek till den. :)


Efter middagen packade vi in hela familjen i bilen å körde upp till Leanderssons å drack lite kaffe å pratade en stund.

Kan konsatera att jag tycker väldigt mycket om dem, hela gänget!   


Höll dock på å skita i att åka dit.

Hittade ingenting å ta på mej.

Det gapar ytterst tomt i mina gardrober.

Hemma har jag svansat runt i leggnings, ett amningslinne där mer av brösten hänger utanför än innanför å en kofta till det.

Längtar efter min H&M-beställning.  

La även till en tunika i silver.  

Har den i guld å det är så gott som det enda plagg jag känner mej okej i just nu.

Såklart har den missats i det tvättlass som certifugeras i detta nu.

Buhu.. :S

Jag säger inte detta för att fiska komplimanger eller för att ni ska säga emot, men f*n vad jag känner mej tjock å ful just nu.

Hade gärna sett att jag fick nån slags motion.

Kvällarna måste så mycket annat hinnas med å Leo äter ganska mycket innan han somnar för natten.

Å utan syskonvagn blir det inte så lätt att gå raska promenader under dagtid.

På nått vis måste jag lösa denna biten i framtiden, för såhär vill jag bara inte se ut...

Hört den förr? Jo, men hur får ni andra i hop det här?


Nog ältat om det, å allt annat! :)


Nu ska jag snart försöka mej på å sova. (eller ja,vänta in tvättmaskinen å hänga tvätt först..)

Det bör gå bra då min minsting inte är nån nattuggla, hittills i allafall å den stora sover med bra just nu. :)


I morron ska vi till Öppnis, ovanligt va? :P

Vi är stammisar kan jag lova. :)


Avslutar med en bild på mej själv för ovanlightens skull. :)

Luggen behöver klippas, som vanligt.

Men det blir som alltid inte av.

Borde kanske hitta en annan frisyr.

Så tråkigt med jämnlågt, uppsatt i tofs med...


 

Av Lisa - 19 oktober 2010 21:34

  Såhär snygg blev min stora son efter ett besök i badrums-gardroben. :D

Solglasögon, halsband,hårband å ett par pyjamas-shorts som kjol. :)

Vid nått tillfälle fick även en tomteluva ingå i outfiten.   


Viggo är väldigt bra på å prata om jag får säga det själv.

En förmåga han använder,å använder å använder. :)

Han är sin fars son ur många aspekter, minst sagt. :P

På bvc sist frågade vår sköterska: han använder mer än tre ord i menigar va?

Om han gör.

Ända sen tidigt i våras.

Min pappa köpa ny sån bli coop till exempel. :)

Det enda bekymmret han har är bokstaven V, ganska surt när man har fått ett namn som börjar just med denna bokstav.

Nu har han löst det hela genom att ersätta V med D.

Han kallar alltså sej själv för Diggo å säger jag det inte det mamma. :)


Annars är det mycket sång just nu.

Riktiga sånger å även påhittade om allt å inget. :)



Å så är det det här med maten.

Katter äter kattmat.

Hundar äter hundmat.

Getter äter getmat.

Grisar äter grismat.

Bebisar äter bebisvälling.

osv..osv..

Matran liknade denna rabblas flera gånger dagligen. :D


Å är det inkomster så är det utgifter heter det ju för det är även viktigt å räkna upp:

Hundar bajsar.

Får bajsar.

Katter bajsar.

Mammor bajsar.

Pojkar bajsar.


Katter å hundar bajsar ute.

Måste plocka upp hundbajs. Lägga i påse.

Mamma bajsar på tletten.


Man får sej ett å annat gott skratt, minst sagt. :)

Å får svara på heter det? Typ hundra gånger om dagen. :)

Kan liksom inte sluta förundras över vilken kolla han har på allt liksom.

När blev han så stor å hur kan han förstå så mycket. :)


Min älskade trotsande Diggo.   

 

Av Lisa - 19 oktober 2010 12:34

I dag är det riktigt ruggit väder här i Asarum, å i större delen av vårt avlånga land verkar det som.


Vi stannar inne å myser.

Bakar lite kakor, raffsar i lite skåp, plockar i köket å sitter lite vid datorn.:) Å leker en massa såklar, bygger lego-tårtor, läser flanosagor å letar efter gömda saker. :)


    Finaste barnen!   


Tänkte steka torsk till middag. Det ska enligt min mening serveras med stuvad spenat å potatismos.

Min make gillar inga av dessa tillbehör tyvärr, därför tänkte jag göra remouladsås till honom i stället. Det verkar va lättare sagt än gjort, hittar nämligen inget recept..? Nån som har nått bra på lager?


Jag älskar verkligen hösten jag. :)




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards