Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Bad mother...? :)

Av Lisa - 12 oktober 2010 21:58

Den kommande vitern blir min stora sons tredje vinter å för tredje året i rad är jag på tok för sent ut i jakten efter overall till honom.

Eller ja, förra året köpte jag overall tidigt, men den var ju inte hel å lagningen lät vänta på sej så Viggo fick lik förbannat gå utan overall till långt in i december.

I lördags var vi på KappAhl, där förälskade sej Viggo i en grön overall.

Såklart var den slut i 98. :(

De gråa å svarta fanns, men Viggo skulle bestämt ha en grön så jag valde å avvakta för att kolla i andra affärer med.

Hittade inget.

Så nu är vi där igen.


Jag ska köpa en tredje uppsättning av det fodrade, svarta allväders stället från Name It som Viggo haft tidigare år å komplettera dessa med fleecekläder under.

Men om det blir snö, så behöver han ju en overall.


H&M                  Viggos favorit från KappAhl                   P.o.p

     


Frågan är bara var jag ska hitta denna?

Är jag redo att asa me mej bägge kidsen till Kristianstad för att kolla KappAhl å Name It där...?


Å vad ska ska jag köpa till Leo att ha i vinter? Han kommer ju varken krypa eller kunna sitta? Men kommer det finnas allväderställ till våren? När han kan sitta ute också..


Å så kommer det ju till skor med...

 
 
Ingen bild

Angelica

12 oktober 2010 22:23

jag tycker den från kappahl ser jättefin ut o jag hade köpt deni grå eller svart, killen är ju bara två år, vad gör det om mamma väljer färg :D sen har dom skitfina kängor som är fodrade o vattentäta på maxi. jag är egentligen allergis emot maxi skor men jag har köpt till både zelma o ofelia, dom hade dessutom i jätte många olika söta färger, neongrön, blå, brun och rosa tror jag de var. dessutom har dom ju skitbra overaller där till kanonpris, ofelia kan ha sin från förra året o zelma ärver ofelias gamla så det bekymret slipper jag i år. Jag tycker det är så krabbigt med tvådelat? eller e de bara jag som missat allväderställ? minns du pratat mycket om det innan också:) kram

Lisa

13 oktober 2010 07:24

Kan hända att jag kör över honom i den frågan ja, men jag ville me ha den gröna. :) Han har nämligen haft svart å grått tidigare år. Maxi hade jag inte ens tänkt på, har faktiskt köpt Viggos skor som han har nu där å alla gummistövlar. Jag gillar allväderstället just för att det är tvådelat, man kan ha jackan för sej å byxor för sej om det är varmt tex. :) Men är det snö är overall allra bäst. :) Får se vad vi lyckas hits. :)

 
Ingen bild

tilla

13 oktober 2010 09:35

tänkte med tipsa om maxi som även har ett 4-5 tal olika overaller till olika priser och riktigt fina:)

Lisa

13 oktober 2010 12:26

Maxi är en guldgruva. :)

 
Sara

Sara

13 oktober 2010 09:49

sköt att ni hittat det redan, snacka om ute i god tid.

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bloggis

13 oktober 2010 12:09

Tycker också det är svårt med kläder, eller framförallt att planera från höst till vår med tanke på hur de växer... Baserat på mina ringa kunskaper så vill jag iaf säga hur jag hade gjort. :) Till den lille hade jag valt en mjuk overall, typ fleece. Det dröjer till våren och min uppfattning är att de har det skönast i en sån overall när de är nedbäddade i vagnen/åkpåsen. Till våren kan du ju köpa en tunnare regn/skaloverall att dra över fleecen om han vill krypa runt ute, eller ha över vanliga kläder... Lycka till!

Lisa

13 oktober 2010 13:34

Så får det bli. :D
Tror jag har en större mjuk overall i nån gömma med som jag köpte till Viggo. :D

 
Ingen bild

Angelica

13 oktober 2010 14:22

HOJHOJ Vet du?!dom har en grön overall nästan likadan som på kappahl o matchande skor på maxi, jag var där idag & tänkte på dig DIREKT! Bäst av allt är att overallen kostade 199, eller 299 och skorna 199. Spm hittat jue :) åk o kolla :) Kraaaam

Lisa

13 oktober 2010 17:42

Jag ska verkligen åka dit, omgående. :D

 
Emma

Emma

13 oktober 2010 14:26

Men be dem i stan kolla med kappahl i Ronneby ifall de har den gröna overallen hemma! Det gör de gärna och du kan du lägga undan den tills du kan hämta... Lite närmre till Ronneby i alla fall... Kram

http://livetsom.bloggagratis.se

Lisa

13 oktober 2010 17:44

Smart. :D Då kan jag kolla Maxi där också. :P

 
Ingen bild

En till ute i kläddjungeln =)

13 oktober 2010 15:13

Hejsan!
Om du gärna vill ha den gröna overallen från kappahl så har dom ju webshop(strl 98 finns kvar =)). Då slipper du ut och flänga också!
den blå overallen från pop som du har på bilden ovan kan jag avråda från. Har testat den med tanke på den långa användningstiden med uttagbart foder MEN fleecen under är så tight och oglidigt att man nästan får ta till våld för att få på den särskilt eftersom Viggo klär på sig själv.
Allvädersställ finns alltid att få tag på.
Tycker att pop har bra vindoverall med fleece till den minsta som mest ligger nerbäddad och inte behöver vara så påbyltad.
Lycka till i bland alla val där ute...=)
kram

Lisa

13 oktober 2010 17:43

Tack för de tipsen. :D Ska undersöka vidare. :)

 
Ingen bild

mig igen...

13 oktober 2010 15:23

Förlåt fel av mig det är ju lindex som har webshop tusan med!SORRY
kram

Lisa

13 oktober 2010 17:19

Det är lätt å blanda i hop. :D
Hade den varit från Linde hade den varit hemklickad för länge sen. :P

 
Anna

Anna

13 oktober 2010 16:29

Den på Kappahl finns ju här!

http://loorentz.blogg.se

Lisa

13 oktober 2010 17:19

Inte i 98..?!

 
Ingen bild

Anna

13 oktober 2010 20:42

Vi har köpt jacka på kappahl i 104 har de inte 98 så testa det!

Lisa

13 oktober 2010 21:03

Fast jag tyckte 104 overallen var gigantisk...
Han är så himla, himla smal Viggo med. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards