Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 13 december 2013 06:27

Veckans sista arbetsdag genomförs med träneglitter! :)

I dag tar vi dessutom helg! :)
Härligt!

Av Lisa - 12 december 2013 21:37

Dexter väljer mej, oavsett vilken soffa jag ligger i! :)

Nu blir det lite homeland innan vi lägger den hör dagen till historien.
En jobbig dag indeed, men ibland måste man hantera sådana med..!

I morron är det en ny dag.
En fredag.
Å då börjar vi om! :)

Av Lisa - 12 december 2013 18:47

Gosar med en styck pojke som utvecklat huggtänder på förskolan under dagen. <3

Av Lisa - 12 december 2013 16:13

 

Såhär ser tydligen Leo ut när han är arg. :D

Vilken dag.

Tog mod till mej å erkände mej besegrad.

Insåg mer än nånsin att jag måste prioritera om.

Ta ett steg tillbaka å göra det som är roligt, för att jag vill å inte för att jag måste.

Det får våra hur misslyckat det vill.

Jag är besviken, orolig, velig å lättad på en så samma gång.

För jag vill inte bli utbränd å bitter.

Men min tid kommer kanske nån annan gång.

Den tiden som är nu, den är å kommer framöver förbli barnens.


Känner mej som ett känslomässigt vrak å huvudet dunkar.

Men jag gjorde något för min egen skull.

Finally!


Av Lisa - 11 december 2013 21:20

Vad ger man till någon som har allt?
En dvd-box såklart! :)

Homeland för löjliga 129 kronor tex. :)

Eller Dexter.

Eller Game of thrones.

Eller True Blood.

Eller Sons of anarcy.

Eller Vampire Daires.

Eller någon av de gamla godingarna,
Prison Break eller Alias?

Eller så köper man en Apple-tv, så kan man streema på. :)

Av Lisa - 11 december 2013 20:15

Å här ligger vi å ser dagens avsnitt av julkalendern. :)

(Barnen hade sett det på dagis i dag. :))

Av Lisa - 11 december 2013 17:05

Martin hämtar barnen å jag passar på å lägga upp fötterna en stund.
Tänder lite ljus å försöker njuta av tystnaden.(som jag för övrigt inte alls är förtjust i nuförtiden, föredrar bakgrundsmusik så fort jag är ensam..?!)
Det har varit en högst olämplig eftermiddag att drabbas av spänningshuvudvärk. :(
Julfest med samtlig personal, tjo å tjim å allsång.
Huuu. Har sörplat vatten, tagit tabletter å överdoserat med koffein, utan framgång.
Vilket skräp. Dessutom tror jag att jag framkallar det själv genom mitt eviga funderande.
Om jag bara skulle ta å slappna av nån gång å glida med i stället för å alltid vilja mer?
Testa vore ju en idé åtminstone.
Läge för ett nyårslöfte till å med?

I kväll blir det bara lugnt här.
Ska koka en god räksoppa å sen hoppas jag att det finns nya avsnitt av homeland att tillgå. För god knows att jag behöver avkopplingen. :)
Dagens träning är dessutom redan gjord så det är bara att inta soffan så fort barnen lagt sej.
Innan dess ska jag dock pussa på min fina familj en bra stund.
För att de är det bästa jag har å det förtjänar det bästa av mej! <3

Av Lisa - 11 december 2013 09:35

Alltså ibland önskar jag att jag var ett bekymmersfritt barn igen.

Som inte hade särskilt höga krav på mej själv å kunde förlora mej i lekar i timmar.

Som slapp ta tag i svåra saker å fatta beslut hela tiden.

I dag är en sån dag.

När jag har huvudvärk å en ångest som bara växer.

Jag måste ta tag i å få klarhet i vissa saker innan det göra mej tokig.

Å innan det går ut över mina barn.

Problemet är bara att jag är så fruktansvärt feg, eller kanske snarare rädd för svaret jag kan få å för hur jag ska hantera besvikelsen.

Jag hatar att erkänna mej svag, eller att jag misslyckats.

Men ingen kan läsa mina tankar å det är bara jag som äger makten att förändra min situation.

Jag vet att jag måste, men det tar emot, å jag fegar. Drar ut på frågan som jag inte ens vet hur jag ska ställa för att det ska bli rätt.

Men man kan inte vänta på rätt tillfälle i en evighet, å jag det är nu jag måste lösa det här.

Innan det är för sent.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards