Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Lisa - 8 oktober 2008 09:45

Nu sitter jag här, iordninggjord å redo. :)

Men Viggo sover fortfarande så jag får vänta på honom. :)

Har hunnit med ett gapskratt å att gråta en skvätt redan,

åt vad håller jag för mej själv. :)


Glömde skriva innan att Viggo sitter hundra gånger bättre i vagnen nu. Han sätter sej längre fram å kasar ingenting nu när han inte är fastspänd. :) 

Det var ett riktigt bra drag med åkpåsen alltså. :)


Jag har ett i-landsproblem av högsta klassen. En hel gardrob full med skor men inte ett enda par att använda. 

Hälften får jag inte ha för Bill eftersom de är omoderna å den andra hälften består av verkliga finskor å sandaletter(lite besatt ja, har nog inte ens alnvänt alla).

Om man hade variit lite smal hade jag kunnat haft mina höga stövlar åtminstone, men nej. :( Inte kropp för klänning eller för nerstoppade jeans. Buhu...

Får bli mina beigea Converse som är gamla som gatan...


Jag undrar var mor min håller hus? Hon svarar aldrig på jobbet numera, alltid ut på vift... :/ Saknar henne lite nu, har inte ens pratat sen i söndags. Illa. :D


Inget å gör, allt är packat på fixat med... 

Av Lisa - 8 oktober 2008 08:53

Japp, så blir det nog. Jag å Viggo ska in till stan å träffa syster-yster. Har hittat fina jeans på Name it som jag tänkte hugga, eventuellt nån tröja med. Å sen har jag sjukt sugen på Toast på Christins. :)

Stina verkade inte va helt främmande för det upplägget heller. :D

Verkar bli fint väder i dag med. :P Underbart!


Senaste nytt är annars att det verkar va obligatoriskt att vakna å bajsa vid sju tiden. :S Roligare kan man ha än att springa upp på morronen för att byta bajsblöja. :( Å så tidigt med.. Fast det går ju an att gå upp så dags nu när nätterna är så långa. :P

Har även lokaliserat en av orsakerna till varför jag känner mej sådär extra ful. Efter mer än ett år den tillbaka, min mens. :( Inget jag har saknat precis...

Men det är ju livet. :)


Måste handla mat med i dag, men jag tror vi väntar på Martin. Det är roligare. :)


Nu ska jag fixa till mej, se om jag kan se något vettig ut, sen kolla min bank, jag hade med behövt ett par basplagg... :)

Av Lisa - 7 oktober 2008 20:21

För det första: jag ska aldrig mer säga att Viggo alltid är så glad. Han har nämligen varit allt annat i eftermiddag å kväll. :( Pyl, hela tiden sånär som stunden som spenderades i badkaret.:)


Jag är ganska nöjd nu. Först stod jag emot frestelsen att äta hämtmat å ställde mej å stekte ägg å bacon. Å efter Viggo hade somnat åkte reflexvästen på(ja, det kan bli töntigare än cykelhjälm å gummistövlar) gick riktigt fort utan att ha nått i händerna. Funderade på att ta me stavarna(ja, det kan bli töntigare än cykelhjälm, gummistövlar å reflexväst) men jag ville ha armarna fria för en gång skull. :) 40 minuter gick jag, riktigt skönt, lagom kallt. :)

Hoppas jag kan upprätthålla den här inställningen, så att mina överflödiga TOLV kilo kan minska lite i omfång...


Nu sitter jag här jämte min kära sambo å njuter av en kopp pepparmyntste. :D Kan man ha det bättre? :)

Av Lisa - 7 oktober 2008 15:55

Japp, trött på det mest just nu... :/

Känner mej som ett skabb, å det värsta är att jag ser ut som ett också.

Ett evigt tjatade, jag vet, men så är det...

Allt är uppställt här känns det som, å skitigt är det, trots att kag redan har dammsugat en omgång i dag.

Försöker komma på vad vi ska ha till middag, men jag är inte på humör för att laga mat...

Viggo matvägrar nu igen, å jag antar att det göt sitt för humöret.. :(

Martin svarar inte på mitt sms om vad vi ska äta, kommer inte på ett skit. :(

Önskar att köket kunde bli klart nån gång med, å allt annat. Å att man var rik så man kunde inreda allt på en gång. :/

DÅLIGT HUMÖR?!! JAAAAAA!


Egentligen har vi haft en mysig dag, kaffe vid havet med Thine å Ahgnes. Helmysigt, tack för i dag!

Väl hemma fick vi besök av Marina å Hanna, fast Hanna såg vi inte ens, hon satt i bilen å sov.

Viggo var överlycklig att se sin faster i allafall. :P

Han är så glad för det mesta den lilla mannen, men som sagt, han vill inte äta i dag. :( Så hopplöst läge...



Av Lisa - 7 oktober 2008 10:34

Ja, jag har redan börjat fundera på dem.

Har nog aldrig varit ute i så god tid innan.

Funderar på att köpa en Label-label-snuttefilt till Viggo...

Men frågan är om han fortfarande är så förtjust i små-lappar om två månader?

Å var hittar man dem?

Han ska få en cd-spelare med som han kan ha i sitt rum. :D


M å P:s julklapp är med klar, i allafall i tanken. :) Lika så farmor å farfars. 

Hoppas på att hitta övriga i Ullared så det är klart sen. :)

Av Lisa - 7 oktober 2008 08:59

Har sovit skitbra i natt med, mellan elva å halv fem. :)

Visst, Viggo flyttade över till oss tidigt, men han hostade å tappade nappen stup i ett å ingen av oss orkade hoppa upp å ner ur sängen. :)

Så länge det innebär mera sömn får han gärna sova hos oss. :) Jag sover hundra gånger bättre när han ligger i vår säng om jag ska va ärlig. Slappnar av mera när jag vet att vi måste upp om han vill nått...

Men nån sovmorron var det inte tal om, klockan sju var det blöjbyte å sen uppstigedags. :D


I dag ska vi ju på promenix/utefika med Thine å Ahgnes vid havet. :D Underbart väder för det om ni frågar mej. :P Frostigt å kallt, men soligt, i dag får vi nog känna lite av vintern...

Det blir tjock jacka, halsduk å vantar för hela slanten. Mössa är ju inte helt fel, men jag har kysst min farväl, lånade ut den till Bill, om jag har otur har jag sett den för sista gången. :D

Jag har även satt åkpåsen i vagnen. Kan inte spänna fast Viggo, men så länge han håller sej i påsen kan han ju inte direkt ramla ur. :D 


Viggo har precis somnat så jag ska ta mitt kaffe å kolla på gårdagens SIngelmammor... :D


Caio!

Av Lisa - 6 oktober 2008 20:54

Är lite trött nu ändå. :)

Men vi har ju haft en hel del för oss i dag så...

I morron ska vi ut å promenera+picknicka lite lätt med Thine å Ahgnes.

Ska va i stan vid tolv så Viggo får nog äta lite ute i morron med. :D

Hoppas det inte ös-regnar. Men då får jag väl inviga Martins regn-jacka med. :D Men den är nog lite väl stor..


Nu ska jag ta på mej ett par mys-strumpor å titta lite på tv...


Heeej!

Av Lisa - 6 oktober 2008 14:47

Viggo sover fortfarande. :S

Har inget å göra så jag tycker det är dags å vakna, helst genast!

Men det tycker tydligen inte han...

Får väl hänga tvätt eller nått så länge, om den är klar vill säga.

Väntar med att handla tills Martin kommer hem i stället. :D

Ska bara ha köttbullar till middag i dag så vi hinner det med. :P

Martin skulle dona i Viggos rum i kväll, om det var spackla eller slipa gardrobsdörrarna..? :D


Får väl masa mej ner å kolla maskinen ändå...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards