Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2008

Av Lisa - 16 december 2008 11:30

Nu är pajskalen förgräddade, skalen i plural. Det fick bli två...

Viggo hann såklart baka innan jag var klar, men det gick ändå. :)

Har tagit första varvet med dammsugaren med, men det är en hel del kvar.


Har bestämt oss för att  cykla eller promenera till Coop. Får se hur trött Viggo blir efter maten. Kanske kan sova i vagnen, detlär han behöva så...

Vet inte hur lång tid jag ska räkna att det tar, men jag satsar på att gå vid halv ett...


Köket ser ut som ett bombnerslag, men Viggo hänger mej benen så jag får ta det senare...


Håll nu tummarna för att vi hittar nått plagg till grabben. :)

Av Lisa - 16 december 2008 10:24

Om ni inte vet vad ni ska ge mej, så kan jag tänka mej följande...


Marimekkoskålar.


Eller kanske ett snyggt kakfat?

 

Av Lisa - 16 december 2008 10:15

Har precis gått en halvtimmes-rond mot Viggo.

Tillslut vann John Blund med K.O Jag är helt mör i kroppen för han är envis den där lille mannen. Ska sätta sej upp hela tiden, trots att han inte ens orkar hålla ögonen öppna... :)


Äter frukost först nu. Har liksom inte hunnit innan, det har varit fullt ös. :)

Jag å Viggo sov till kvart i åtta, då ringde Martin å väckte oss å undrade om jag hade känt av jordskalvet... Kunde erinra mej lite fönster-darr, men det är inte ovanligt här så: nej, jag märkte det inte. :) Inte Viggo heller vad jag har förstått. :)


När jag har ätit ska jag fixa till pajdegen, hoppas att jag ska hinna både det å fixa till mej innan Viggo vaknar. :) Men vi får ju se hur det går med den saken...


Klockan två ska till Korpadalen på Gangstar-party. :) 

Får väl stressa där i från sen, om jag ska hinna fixa allt innan halv sex, men vad fanken, det ska kännas att man lever. :)

Av Lisa - 15 december 2008 21:38

Jaha, morrondagen blir inte alls som jag planerat.

På gott å ont.

Skit tråkigt att inte Hanna å flickorna kunde komma, men jag slipper i allafall ha ångerst för att jag har sån bristande karaktär medan Hanna har gått ner sjukt mycket. :) Så duktig så...


Tänkte ju laga mat under den tiden vi skulle träffas i stället å städa å dona inför kvällen. Det blir det nog inte så mycket med.

För tro det eller ej, Martin har fått jobb. Bara fyra dagar men ändå! I bland överraskar även arbetsförmedlingen tydligen...

På nått vis ska det väl lösa sej. :) Får väl ha Viggo hängandes i dammsugaren medan jag städar å paj kan man ju alltid dela upp de olika momenten på. :) 


Blir ju lite flummigt på torsdag, men Stina är ledig så Viggo kommer hänga med henne. :)

Vi tillhör de lyckligt lottade som kan få barnvakt nästan när helst vi behöver det, de nästan slåss om jobbet till å med. :) 


Ska ta en dusch å sen blir det sängen, ingen sovmorron i morron att tänka på nu när Martin ska i väg... Synd, jag är ganska matt nu..

Av Lisa - 15 december 2008 21:37

Okej, ni får mobba mej hur mycket ni vill! För det här gillar jag.----->

Av Lisa - 15 december 2008 19:10

Har precis sett Unga mödrar. Första gången jag lugnar ner mej i dag.

Visst jag har suttit ner, men det räknas liksom inte när det är skolan.

Kom hem vid kvart i fyra. Satt kvar i skolan å jobbade lite, å fick sällskap på bussen hem av Stina. Väl hemma har jag gjort Chocolate cheesecake till i morron kväll. :) 

Stina är på nått möte uppe i by, vi ska å träna klockan åtta.

Skolan gick helt okej, fick ganska mycket gjort. 

Blir lite konfundersam dock, det var ju tal om att jag inte skulle kunna gå kvar i klassen i januari eftersom det blir så många elever. Vi är över tretti på klasslistan, men i dag på eftermiddagen var vi bara tretton stycken...?!

Så plats lär jag få. :)


Bör sova som en stock i natt. :) Eller ja, i mellan pylet å böket då vill säga. :D


I morron ä'r det non-stop ös.

Hanna å Ahgnes(kanske Ebba?) kommer vid tio. Ebba var dålig så det blir inget av. :(

Klockan två ska vi på Gangstar-party, det är rea så jag hoppas det finns nått kvar i Viggos size.

På kvällen ska det ätas Västerbottenpaj med diverse tillbehör med familjerna Loorentz/Bengtsson å Håkansson/Karlsson. Det ska bli skoj. :)


Nu ska jag byta om...

Av Lisa - 15 december 2008 06:55

Okej, jag har ångerst varje skoldag å är väl inte så supermotiverad nån gång, men i dag är jag helt färdig. Sovit en kvart sen klockan tre. :(

Ah vad sånna nätter är tröttsamma. :( Speciellt när man bara ligger å väntar på klockan tillslut, å skriver skolarbeten i huvudet. :( Drömde till å med om det precis innan klockan pep...


Ska åka bussen. :( Får dock fin-sällskap på hemvägen. Ska nämligen vänta på Stina. Tänkte sätta mej å få lite gjort när jag slutat, men om jag inte får tag i något mer uppigande än kaffe kommer jag nog mest sitta i studiehallen å sova. :(


Håller tummarna för rätt lärare på förmiddagen så kanske det känns lite roligare. Å inga gruppdisskussioner tack!


Nu ska jag sminka mej, men jag har en känsla av att det är ganska pointless i dag.... :(


Hör att pojkarna är vakna, så jag kanske ska gå å pussa på dem först. :)


Sofie----> Ha det fint på jobbet i dag! :D 

Av Lisa - 14 december 2008 19:47

Min kamera låg i väskan hela kvällen, men jag fick precis dessa bilderna på mail från Marina... :D


Hela skaran med gäster....


Jag (dricker öl :D), Martin, Emma å Robban...



 Å sist men inte minst en underbar(?)närbild på mej, i tomteluva. :P

 


Tyvärr tog jag inte ens en bild på min party-outfit hemma. Himla synd med tanke på att jag faktiskt kände mej snygg, efter förutsättningarna åtminstone...


Back to work,  julgodis som diet? Funkar inte...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards