Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 25 november 2013 20:48

Det blev den här formen av motion i kväll.
Asarum-runt med Sandra.
Mycket skönt å komma ute lite, andas frisk luft, låta munnen gå å röra på sej samtidigt! :)

Nu blir det dusch, å sen väntar min bok! :)

Av Lisa - 25 november 2013 19:04

Å jag får väl erkänna, spektaklet passar faktiskt ganska bra i Viggo's rum. :)

Av Lisa - 25 november 2013 18:44

Som ni vet utsesluter jag så gott som allt vad vanligt bröd heter numera, å jag tillhör faktiskt skaran som tycker att bröd med mandel å/eller kokosmjöl är gott.

Speciellt med Boxholms gräddost å paprika på. :P

Det finns otaliga varianter på vad med mina ögon sett är nyttigt bröd.


Här kommer ett recept på ett snabb-bakat LCHF-bröd.


LCHF-scones.

1 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver

1 krm salt
1 msk naturell fet yoghurt
2 ägg
Gör såhär:

Värm upp ugnen till 200 grader.
Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Vispa ihop ägg och yoghurt i en annan större skål.
Rör ner de torra ingredienserna i äggsmeten.
Forma en kaka, precis som med vanliga scones.

Strö över valfria frön eller riven ost.
Grädda i cirka 15 minuter.
Ta ut plåten och låt bröden svalna under en kökshandduk.

Av Lisa - 25 november 2013 18:34

Hittade en söt på ljus å miljö, trots att jag egentligen föredrar hängande stjärnor. :)
Dessutom har Martin å Stina flyttat rullgardinen så det kanske kan bli en prickig gardin i sovrummet med i det närmsta! :)

I spegelbilden i rutan syns för övrigt Martin bygga i hop Viggo's nya stjärna.
Jag kan säga som så; vi har inte precis samma smak, jag å det barnet! :P

Av Lisa - 25 november 2013 15:18

Såhär ser mina matplaner för veckan ut. :)


Jag ska låta familjen framföra sina åsikter å önskemål innan det hela klubbas igenom, men jag är nöjd med upplägget! :)

Av Lisa - 25 november 2013 06:29

Overall-premiär! :)

Gomorron på er!
Hoppas ni sovit gott! :)

Av Lisa - 24 november 2013 20:48

Jobbade som sagt till fyra.

Medan jag var på jobbet hade min älskade make både putsat fönster å satt upp stjärnorna(dom han hittade i allafall. :P) här. :D

Stina å Daniel var på plats å efterätt stod i kylen å middagen var (nästan) klar. :D

Sämre kan man ha det, även om mitt tålamod eller orken inte alls pallar med å jobba just till fyra.

Jag hatar det verkligen. Allt jag har å ge går åt på jobbet.

Dåligt samvete, dåligt samvete!   

Jag kommer kanske vänja mej, nu när det nästan till bara blir så långa pass när jag jobbar framöver.

(jo det måste ältas, för det skrämmer mej. hur ska jag orka? jag vill så mycket. på jobbet. hemma. överallt.)

Vi får hoppas det, för det känns redan som jag ligger efter med allt å inget.   


I vilket fall har jag tränat(även fast jag egentligen inte orkade) å det är ju alltid värt å nämnas eller hur?  

Å eftersom dreamfilm inte vill dela våra serier i kväll heller(måste börja köpa. hur var det nu? neflix eller viaplay?!) tänker jag läsa i min bok en liten stund innan jag stupar i säng igen.

En arbetsdag till väntar, sen tar barnen å jag en liten helg. :D

 

Hoppas att ni haft en bra helg! :)

Natti natti! :)

Av Lisa - 24 november 2013 17:55

Att komma hem
till nyputsade fönster! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards