Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Advetskalender.

Av Lisa - 3 november 2010 21:02

Så länge jag bodde hemma, alltså tills jag var nitton år, hade jag paket-kalender. :D

Paketen innehöll då småplock, hårsnoddar, bodylotions å sånt. :D

Under de sista åren hängde paketen i en platsgran-modell-mindre i hallen uppe hos å när vi var riktigt små hade vi en varsin gammal Ica-kundkorg fylld med paket som väntade. :D


Den här traditonen sitter djupt rotad i mej alltså. :D

Å jag vägrade släppa den även när jag gick på gymnasiet. :P

Vad kan jag säga?

Jag älskar paket å presenter(om nån missat det?!:P) å dessutom fick jag inte varje dag, utan varannan dag. Stina fick de andra dagarna. :D

Gustav fick motsvarande summa i extra julklappar han. :)


Första året i jag å Martin bodde i hop hade vi också advenstkalender, vi gav varandra tolv paket innehållande underkläder. :)

Det hade nämligen M å P nått år med, då hängde de upp en vitmålad bräda med 24 spikar på ovenför deras säng minns jag. :D


Anyway, nu var det inte det detta inlägg skulle handla om utan Viggos adventskalender 2010 edition. :D

Förra året var hans paket-adventskalender-premiär, han fick ett träpussel, å nått par kalsonger å några bilar.


I år blir det sångpåse-figurer å alldeles egna bakgrejer i paketen. :D

Han ska få en kokbok, anpassad till barn offcourse å en egen slickepott, måttsats å bunke. :D Å av sångpåsefigurerna är sex stycken jul-inspirerade. :D

         

På lördagarna kan det hända att det gömmer sej nått godisaktigt innaför pappret, i allafall en marspiangris måste det bli i år. :D

Paketen ska, precis som förra året, hängas på tavlan som Emelie gjort till Viggo. :D


Leo han får vänta tills nästa jul innan han med invigs traditionen. :D

Han är för liten för å förstå det hela nu ju. :)



Ska era barn ha paket-kalender?

Vad ska de få i så fall?

Å hur ska hänger/lägger/förvarar ni era paket under december?

 
 
Ingen bild

Sandra

3 november 2010 21:45

Klart man måste ha en adventskalender! Min mormor har sytt till alla barnen. När Mile fick sin förra året fick vi två. "Ja, när nummer 4 kommer kanske jag inte kan sy längre", var hennes kommentar. =) Så blir det nog inte, men den ligger här iaf. Å min den hängs upp den också! I år blir det legos adventskalender till Neo och traktorpussel till Elian. Mile får på söndagarna och där blir det nappar och en tandborste. Roligt värre, men han fattar ju liksom ändå inte grejen än. =)

Lisa

3 november 2010 21:52

Briljant. :D
Övertala Mikael att den där fjärde är din, så kan han köpa grejer till dej. :P
Kan hända att det slinker in nått badskum eller kalsonger/strumpor till Viggo med, å nått litet till Leo med på söndagarna, så slipper Vigg ifrågasätta varför han lämnas utanför. :P

 
Sanne

Sanne

3 november 2010 21:57

Hade också paketkalender till jag flyttade hemifrån, älskar denna traditionen!¨
När jag bott hemifrån några år gjorde jag en paketkalender till min mamma och sedan dess får hon det varje år. Hållt på i 10 år nu! Mamma blir lika glad varje år! Dessutom har vi utökat så pappa får en julöl varje dag fram till jul sedan blir det ölprovning i mellandagarna.
För några år sedan gjorde vi en gran i plyfa ca 1 1/2 m hög som vi hängde paketen i. Denna har numera mina barn ärvt! Jag och mamma hjälps åt med barnen kalender, Emil får några Kråkeböcker som jag köpt under året, sedan blir det kalsonger men fräcka tryck, ficklampor, tomtedräkt osv.

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

4 november 2010 09:31

Vilken ljuvlig idé!
Klart att mamma å pappa med ska få kalender! Detta måste jag genast prata med systern om. :D

 
Ingen bild

Marina

4 november 2010 07:59

japp hanna ska också ha kalender, kommer köpa pennor, ritsaker mm för hon ÄLSKAR att rita och klippa...=)
Krya på dig!

Lisa

4 november 2010 09:29

Kul. :D

 
Ingen bild

Sofie

4 november 2010 09:03

Jag kommer ihåg när jag var liten, mamma hade limmat ihop 24 st tomma tändsticksaskar så det liknade en byrå. sedan klädde hon den i ett fint glansigt papper och märkte varje liten "låda" med en siffra 1-24. Varje dag var det dax att öppna en lucka och då låg det ofta en lapp i den. leta te x där man lagar mat.alltså i ugnen. där kunde det ligga ett badskum. en rätt annorlunda adventskalender och en jakt efter presenten på samma gång.

Lisa

4 november 2010 09:29

Å vilken bra idé. :D
Ska jag försöka komma i håg tills barnen här blir lite större. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards