Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Projekt: barnens rum.

Av Lisa - 7 november 2010 20:59

Håller på å planerar å spanar runt efter diverse inredningsdetaljer, möbler å tyger till barnens rum.

Tanken är förståss att de ska få lekvänliga rum med bra förvaring i.



Såhär ser Viggos rum ut nu.

Det saknas gardiner(han har en vit nu, som är gjord till köket från början..). Vill bara ha en rak kappa(kan inte sy själv, men kära mamma är duktig å ställer alltid upp.   )

Nu har jag efter tips från Sara(tackar vi för. :)) hittat sidorna frapp.se å rosahuset.se(inte rosarummet.se, där säljer de sexleksaker, märkte jag... :P)

Där har jag hittat dessa tygen.

   

Jag vill ha ett barntyg som inte är för barnsligt, å det tycker jag inte dessa är... Det lutar mest å djuren just nu. :)

Tanken är att nån av färgerna ska gå igen i ett enfärgat draperi kring sängen å i ett överdag till en liten madrass å kuddar som ska finnas under sängen sen där Viggo kan krypa in å mysa å gömma sej. :D

Tänker även investera i tre stycken sånna här från ikea att ha bliar å andra småleksaker i.

   

Även dessa tänker jag mej under sängen, liksom bakom stegen. :D

Ett överkast till sängen är också ett måste, men jag hittar inga fina till den här storleken på säng..?! Tar gärna emot tips på var man kan hitta det..?

Förhoppningsvis känner jag mej nöjd med det rummet sen.

Viggo använder sitt rum mycket redan, han leker oftast där inne, men jag tycker inte riktigt att jag fått till nån helhet ännu..

Hoppas dessa detaljer ska göra susen. :D

Kanske blir det några fina krokar till nånstans, ska försöka få i hop lite utklädningskläder med i nått hörn nämligen, det hade Viggo uppskattat. :D


Viggos rum är inte speciellt stort, men Leos är snäppet ännu mindre.

Leo bor ju i det nya rummet, det som vi kallat mellanrummet sen vi flyttade hit.

Eftersom jag älskade färgen där inne(grön) har han fått behålla denna.

I övrig består rummets inredning av köksgardinen vi hade i lägenheten, en lampa i fönstret, spjälsängen å en poäng-fåtölj å så en ny bilmatta(liknande Viggos men med annat mönster) å en cars-lampa( inte mitt favvismotiv, men den är faktiskt fin..) i taket.

Hit behövs det alltså en hel del.

Ett sånt här eller liknande system.

 



Å så upptäckte jag till min förtjusning att ikea har mina favorit-hyllor igen nu(har inte hitta dempå ett tag...).

 De är underbara, ser inte mycket ut för världen men de är verkligen användbara å går å måla. :)

Tänkte Leo skulle ha två stycken i samma färg som väggarna.




Han behöver också en ny gardin.

Önskar en rak, enkel kappa här med.

I detta tyget kanske. :D


Å så vill jag ha en ny lampskärm å krukor i fönstret. :D



Hoppas på en runda till Ikea snart så vi kommer en liten bit på vägen i allafall. :D




 
 
Emmy

Emmy

7 november 2010 22:02

Vi håller på och bygger ett eget rum till lillskruttan. Jag lääängtar tills det blir klart så jag kan börja inreda det. Barnens rum är roligast att köpa saker till tycker jag. När det gäller heminredning är jag annars helt kass...

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

8 november 2010 08:48

Det är så kul, men man skulle vara gjord av pengar ibland. :)Är inte heller sådär bra på inredning, snor mest idéer från andra å försöker ha mycket färg å lite djärvare mönster. :) Man lär ju så länge man lever så jag vill tro att jag blir bättre å bättre. :)

 
Ingen bild

Sandra

7 november 2010 22:20

ett tips istället för överkast är att sy påslakan i samma tyg som gardinerna, eller köpa enfärgat som matchar. Orkar nästan aldrig lägga på överkastet i barnens sängar och då funkar det ju ändå!

Lisa

8 november 2010 08:49

Sant, men jag kan absolut inte sy.
Känns som det är lite mer hygiensikt med överkast för han är där å leker med. :)
Har lite fobi mot smutsiga kläder i sängen nämligen... :P

 
Linda N

Linda N

7 november 2010 23:17

Det blir säkert jättefint! Tyg och textil gör stor skillnad.

Nu vet jag inte om det stämmer med dina färgen, men annars kan jag varmt rekommendera gummikorgar från Jysk som leksaktförvaring. Mycket enkalre för barnen att bära då de är mjuka och har barnvänligare handtag. Finns i turkos, grön och rosa. Skickar med en direktlänk så ser du dem på tredje bilden...

http://knepstolparna.blogspot.com/search/label/Tures%20rum

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

8 november 2010 08:44

Bra idé, känns som de är bättre för både väggar å golv med. :) Sånna får det bli. :)
Tack för tipset. :)

 
Ingen bild

sara

8 november 2010 07:02

zoo tyget är jätte fint, kör på det! Kram

Lisa

8 november 2010 08:43

Det blir nog så, måste bara mäta å höra med proffset(alltså mamma. :)) först. :P

 
Sanne

Sanne

8 november 2010 20:02

Jag har en bit av biltyget som är tänkt till gardiner i nästa hus. Du får gärna låna det och kolla hur det ser ut.
Jag är lite nördig (enligt min man) ibland när jag vill ha likadana gardiner som överkast. Jag har löst med att sy fast samma tyg som gardinerna på ett billigt täcke från ikea. Superenkelt, sy fast det runt om och sedan några sömmar på tvären. Det fixar din mamma!

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

8 november 2010 21:12

Det var en bra idé, även om man vill ha enfärgat som matchar gardinerna. :D
Ska kanske önska det i julklapp till Viggo. :)
Då kan hon ju inte säga nej liksom, inte för att hon gör det men i allafall. :D

 
Ingen bild

Mor

8 november 2010 22:54

Tips! På Tradera finns både gardiner och lampskärm med busungarna. ( Karin Mannerstål). Säljaren bor i närheten så du kanske kan hämta, då slipper du frakten!

Lisa

9 november 2010 07:37

Tack för tipset, men jag har aldrig använt tradera...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards