Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Lisa - 10 november 2008 20:27

Faaaan vad stolt jag är, första dagen brukar va värst, men som sagt motivationen är på topp. :)

Å till er som undrar har jag den grön/vit klänningen i tryggt förvar, den är min insperation. :P


Har suttit å bläddrat i alla mina GI-böcker(ja jag har en å annan) det är verklgen mycket som är grymt gott. :P

Såklart måste jag handla snart igen, har hittat en massa till som jag har missat, men men. :S

Det som är så skönt denna gången är att vi vet vad vi gillar å inte, så man behöver inte va hugrig för att man lagat nått vi inte gillar. :D Hunger gynnar nämligen ingen. :D

SJälvklart kommer det syndas, men det dör man inte av senare fram när "tänket" ändå sitter. :D


I morron hoppas jag på finare väder så vi kan komma ut så jag kan börja motionera också. :D


Min förkyling verkar nöstan ha släppt med. :D Skönt med idel positiva nyheter som omväxling. :P


Om nån undrar vad som köptes på IKEA kan jag berätta att det blev en fåtölj till, så nu kan vi i allafall sitta två stcken i vardags rummet.

Eller ja, en kan sitta, Rex ockuperar ju den en jämt.

På denna bilden ligger han till å med i den nya!

Sen blev det även en magnetlist till knivarna. :P

Det har jag velat ha lääänge. :D

Blev verkligen bra. :D


Nu ska jag joina Martin i gillestugan å kolla på CSI...



VILKET SKITVÄDER DET ÄR!!!! AAAAGGGH!

Av Lisa - 10 november 2008 15:42

Idealet? :)

Orimligt att jag nånsin kommer få tillbaka exakt det där, men nått litet kanske?

Har ju en massa bestående bristningar å breda höfter redan innan så lite snygghet kan jag väl va värd? :P

 

En aningens skillnad, för så här ser jag ut nu. Har inte ens en helkroppsbild att jämföra med. Är tack å lov inte alltid så sur å uppgiven som jag ser ut. :D


Av Lisa - 10 november 2008 14:24

Har kollat lite till i mina gamla anteckningar.

Mitt midjemått innan jag blev gravid låg på 66 centimeter(låter grymt lite i know) i dag låg det på 91. :S 

Det handlar om 25 centimetrar!!!

Fatta att jag känner mej tock jämnfört med innan?!

Av Lisa - 10 november 2008 13:57

Pappa ringde, undrade om jag skulle handla.

Vi körde till Coop, pappa pratade med henne på frukt å grönt om hur man lagar å äter kastanjer, igen. :) Snart skämms jag för hur ofta vi är där i hop, men vad fanken. :) Roligare än att åka dit var för sej. :D

Pappa scannade in en kycklingfilépåse å en fänkål till mej. :) Tur vi inte fick avstäming, då hade det blivit en aningens krångligt. :)

Anyway, kompletteringshandling var det ja. Undra hur mycket jag behövde komplettera med egentligen, 500 kronor kostade kalaset i allafall.

Sa ändå till Buffi innan att om jag skenar i väg å fyller bägge mina kassar måste han stoppa mej. Det blev förvisso bara en, men den var snudd på överfull.

Har jag sagt att jag brukar impusshoppa? :D

Var vrålhungrig, så jag skyller på det.


Vinden hade mojnat så det såg ut att bli promenix i allafall, men nu är det fullt ös igen. :S


Har precis ätit, äggröra, paprika å keso feta/oliv. :)

Det satt fin fint. :P


Är ganska trött i dag, men Viggo har ändå sovit bra.

Låg i sin egen säng till halv fem. :P

Då hämtade jag honom mest för att jag ville kela. :)


Ska fixa lite i Viggos rum i kväll, hänga upp fönster-lampor å gardiner, å om det blir som jag tänkt ska han få flytta in i morron å sova där. :)

Ska bli spännande. :P


Sofie-----> Jaaaaatack till promenadsällskap :D

Av Lisa - 10 november 2008 10:54

Svaret är enkelt, Viggo har förmågan att få familjen att göra de mest märkliga ting. Krypa omkring å hålla till under bordet till exempel. :D

 

Av Lisa - 10 november 2008 10:05

Det är ju fan storm!!!

Viggo kommer sova länge i dag, det är ju så mörkt så man kan tro det är natt.

Nån promenad eller cykeltur blir det då rakt inte om det inte lättar. :S

Vi får mysa i stället, med tända ljus å sagoböcker. :)


Det är ett medelpass i kväll klockan åtta, men jag är ju som sagt förkyld så det är nog inte att tänka på. GI-Ola propagerar dessutom för lågintensiv träning innan frukost de första veckorna.

Kan man komma längre i från det än med ett ganska tufft pass så sent på kvällen? :D


Fast allvarligt talat är jag grymt sugen på att träna en gång i veckan till. Skönt att komma i väg å bara fokusera på sej själv i en timme.

Det ska säkert funka så nästa vecka kanske.

Nån som vill joina? :) 

Kan när jag ändå pratar om träning varmt rekomendera brädjympan jag går på på torsdagar, skit kul! Å inte så mycket folk. Kostar bara 40 kronor om man är sugen. :D


Nä om man skulle lyfta på sej å tömma diskmaskinen?! :P

Av Lisa - 10 november 2008 09:44

Kom på att jag har lovat Hanna mitt paj-recept.

Lika bra att skriva ner det nu, innan jag saknar det för mycket. :D Inget vitt mjöl för mej på ett tag. :)


Receptet fyller en stor form, å räcker till fyra personer.

Pajdeg:

3 dl vetemjöl, 175 g smör, 2 msk kallt vatten.

Blandas å förgräddas i 5 minuter, i ca: 200 grader.


Köttfärsfylling:

Fräs en finriven gul lök å ett par vitlöksklyftor.

Tillsätt  500 gram köttfärs å bryn tills den fått färg.

Krydda med salt å svartpeppar.

Tillsätt en skvätt chilisås(heinz brukar jag ha) å en liten klick sambal olek(kan uteslutas) och en burk creme fraiche paprika/chili.

Låt puttra i hop.


Häll i köttfärsröran i pajformen tillsammans med så mycket äggstanning(3 ägg, 1 dl grädde,2dl mjölk,salt å peppar)  att det täcker färsen. Strö över riven ost och torkad oregano(eller nån annan örtkrydda).

Grädda i ca 45 minuter i ca 200 grader tills pajen stannat. Kanske behövs det lite folié på toppen den sista kvarten så pajen inte bränns...


Servera med en mastig grönsallad å njut. :D


Av Lisa - 10 november 2008 09:31

Invägd å inmätt, målen är satta å det är dags att ändra i livet!

Målet är att va nere i inskrivingsvikten(hos barnmorskan) till Viggos 1 års dag. Det handlar om tio kilo, på tre månader.

Ganska hög ambtionsnivå, men det är ju bara överflödiga kilon så det borde gå..

Nu är jag i gång i allafall. Känns grymt bra, inte alls lika jobbigt som förra gången. Jag har ju tankesättet i mej redan, å jag har bestämt mej, jag vill inte bo i den här kroppen en dag mer än nödvändigt! :D



Anna undrade om jag är nöjd med min ansiktskräm från Weleda.

Å det skulle jag nog vilja påstå att jag är, den håller vad den lovar. Funkar toppen under smink å flyter in i huden snabbt även om man råkar ta för mycket. Är ganska känslig men än har jag i allafall inte fått några utslag. :P

Finns bara en stor nackdel med sorten jag valde, IRIS, den luktar starkt, å den luktar lite "tant", lite väl blommigt för min smak, men lukten hänger inte kvar längre än tills krämen torkat så jag kan stå ut. :) Men nästa gång ska jag prova nån annan sort, av samma märke...


Inget alls planerat i dag. Ska se om vi pallar masa oss ut i blåsten å ta en promenad. Är fortfarande snorig så jag planerar att det det lite easy med motionen den här första GI-veckan. Men sen så, då ska vi ut i regn å rusk...

Måste dock kompliteringshandla lite, så vi kanske cyklar till Ica, å tar ett extra varv. :)


I dag står Lax med sallad å örtcremefaiche på middagsmenyn, å till lunch äggröra. :D  Det funkar utmärkt för mej. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards