Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Lisa - 26 november 2008 21:36

Det kan hända att de snart portar mej från färghuset...

 Färgprov någon? :D

 

Av Lisa - 26 november 2008 21:33

Jag har sett ett helt tv-program, på en onsdag!? :D

Leilas jul it is. :D

Egentligen är Leila själv lite halv-mesig, men jag gillar det ändå.

Ljuvliga recept men det häftigaste av allt är allt fult porslin/skålar/fat som blir så snygga när det kommer godsaker på. :)


Ska krypa ner nu. Hoppas jag somnar å att Viggo vill va snäll mot sin mamma å va lugn i natt. :P

Klockan ställer jag på halv sju, en timme bör räcka...



Frågan är vad jag ska göra med Rex...?

Mata honom å slänga ut honom? Lutar åt det, annars kan jag nog glömma sömnen...


Så här vitt å snyggt har vi det i vardagsrummet nu. :D

 


Av Lisa - 26 november 2008 20:52

 Viggos rum, han ligger i sängen å sover. :D

Hallbyrån, på den andra byrån står en röd lampa..

 


Å köket, det är mörkare sammets detaljer på stjärnorna,  men det synd tyvärr inte på bilden. :) Ska behålla de vita gardinerna, men de är på tvätt. :D

 


BTW, Martin stod för fönsterputsningen. :D <3


Av Lisa - 26 november 2008 20:02

Det blev en tur till ljus å miljö i eftermiddags. :P

Köpte stora röda papp-stjärnor till kök å matplatsen å små svarta till gillestugan. De ser dock inte så små ut där nere, täcker hela fönstret. :)

Kommer bli skitsnyggt. :)

De röda är uppe å i de fönstren är det även mini-julstjärnor i krukorna. :)

Hallen är med advetns-redo å Viggos rum med. :)

Somrums fönstret är putsat å klart med. :)

SÅklart har vi varken krokar eller glödlampor så det räcker. :S 

Men det får vi fixa snarast. :)


Har bakat bröd också, mix på påse förvisso, men ändå. :)


Ska snart ge mej i kast med att plocka i hop block å pennor till morrondagen å steka mej ett par ägg jag kan ha till lunch...

Får gå hem å sätta mej i bills lägenhet å äta. Hellre det än sitta ensam i ett hörn... Värre blir det på kafferasten, ensam i matsalen?

Äh, det har hänt förr... Jag klarar att va alone i skolan en omgång till så...

Nämnde jag att jag var nervös?


Hoppas på att kunna få en glimt av Leilas jul sen ska jag lägga mej är tanken... Martin tränar ju så...


Ska försöka knåpa i hop en önskelista med. Pappa ringde å bad mej mejla över hela familjens önskningar.

Önskelistan via mejl?!

Är det det moderna sättet? :D

Har ju lite smått å gott jag vill ha. :) 

Kom precis på att jag kommer behöva en hel del nya kläder, kan ju inte alltid ha samma i skolan...

Å en handväska, modell större ska jag med skriva med. :D


Å Viggo då? Vad ska han önska sej...?

Skivor har jag sagt, å kanske en å annan pyjamas...

AV oss ska han ju får cd-spelare å en massa böcker jag har beställt från bokklubbarna(ja, klubbarna i plural...) :)


Hoppas hitta en del klappar i Ullared på måndag. :P

Ska bli så mysigt att komma i väg lite... :D

Stina ska sova på bussen dock. :S Lite tradigt... :D


Nu ska jag spela lite Taipei.... Sen ska det packas...

Av Lisa - 26 november 2008 19:19

8-16!?

Hur ska jag kunna koncentrera mej i så många timmar på en gång?!

Shit vad jag är nervös nu.

Kommer dit å börjar i en klass som redan finns å som redan har läst korsen i ett par veckor. 

Känns inte sådär bra.

Det var okej för Martin att jag tog bilen i allafall, så slipper jag flumma omkring om buss å så med... Tycker det är för kallt å långt å cykla såhär års...

Kommer säkert inte sova många timmar i natt å om jag somnar drömmer jag säkert att jag försover mej eller går dit naken eller nått annat skit...


NERVÖÖÖÖÖS!!!!

Av Lisa - 26 november 2008 14:37

Här går det undan...

Börjar skolan redan i morron, en kurs, socialpsykiatri.

Ska gå hela torsdagar å måndagar fram tills mitten av januari. Sen måste jag hoppas att nån hoppar av i de andra klasserna annars har jag inte mycket mer val än att läsa på flex...

Känns sådär just nu. Nervöst å jobbigt...

Hur sugen är jag? Å hur jobbigt är det inte att ha det så ovisst? :(

Klassen har redan börjat så jag fårta igen lite hemma, man det ska gå.

Tyvärr är det säkert lektioner i mellan dagarna, eller i allafall på måndagen. Mindre kul det med...

Men jag blir ju färdig snabbare, å det är ju det jag vill...

Lite pinsamt att behöva be om ledigt det första jag gör... Ska ju till Ullared på måndag...



Såklart är det föräldragrupp i morron å Viggo ska vägas när den är slut. Alltså ingen bestämd tid. Martin är inte så sugen på att gå dit på föräldragruppen så jag får ringa å få en exakt tid till dem...



Det tog oss 45 minuter att få Viggo till att somna nu på eftermiddagen. :S 

Helt opplöst ju, han behöver ju sova annars bli kvällarna bara ett kaos av trötthet...


Nu ska jag ner i källaren å hämta upp de stjärnor vi redan har. :) 

Av Lisa - 26 november 2008 10:12

Möte i skolan klockan elva.

Hoppas jag får min vilja i genom å jag inte känner mej för

knäckt när jag går därifrån.


Martin å Viggo ska åka in till stan med, så vi ska gå en liten tur å familjefika. :)

Mysigt.


Sen ska vi köpa de efterlängtade stjärnorna med...


Nu ska jag kolla ingredienserna på Chritsmas cupcakes, sen bär det av... :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards