Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Lisa - 4 november 2008 18:44

Det blev såklart Absolute-Christmas-premiär till glöggen. :D

Min son verkar helt klart gilla julmusik. :)

Han diggade med å skrattade när vi dansade omkring.

Jag å Stina alltså, martin gömde sej i badrummet å suckade åt oss. :) Men han tog en liten mugg glögg han också. :)


Viggo har varit helt avig från han vkanade i eftermiddags fram till fem, då hostade han till å kräktes lite. :S Sen var han fit for fight med dubbel styrka. Måste ha varit nått som stört honom...

Han fick köttfärslimpa med sås å potatis när vi åt, han var inte speciellt hungrig men tog ett par skedar ändå. :P Så duktig så... :D

Gjorde en mini-limpa utan salt å tog undan sås innan jag saltade den.

Ska göra så fler gånger, å mata honom i samband med att vi äter så han förstår hur kul det kan bli. :D


Nu kallar duschen, sen är det DH å Christine...


Over and out! :D


Så glad att han klappar händerna till julmusiken, det är min pojke det. :D

 


Av Lisa - 4 november 2008 13:53

Å vad jag hatar sånna där reportage i veckotidningar, bilagor å nu även i Sydöstran som handlar om hur personer byter ner sej å får ett rikare liv.

Ni vet rubriker i stil med:

Vi var föräldralediga i Thailand!

Hon bytte VD-posten mot livet som hotellägare i Brasilien!


Vad kommer här näst?!

Vi fick mer tid över till familjen när vi blev tiggare!


Get real!





(viggo sover, det märks va, vad 10000 inlägg i minuten?)

Av Lisa - 4 november 2008 13:34

Precis som de säger i Sex and the city har de allra flesta jag känner ett par byxor eller nått annat klädesplagg som sen länge är för litet men som aldrig släng i hopp om att det en dag ska pass igen...


Slänger i väggen säger jag. :D Ett ynka plagg? 

Jag har två lådor, på den ena står det "smal-kläder" men den andra är kamuoflerad som "sommarkläder"...

Nån dag så.... :D


Av Lisa - 4 november 2008 13:20

Ni vet hur det är:

Handla med Buffi.

Laga mat med Bill.

:D



Hade tänkt mej foliepaket med lax å potatis, men det dög inte till Miss Bill. :)

Hon vill bara ha kyckling, tjatar om Flygnade Jacob, men eftersom vi åt kyckling i går lovade jag henne det nästa vecka i stället. :)

Det blir old fashion Köttfärslimpa i dag, med brunsås å potatis. :D

Av Lisa - 4 november 2008 13:13

Här kommer en liten söt bild till. :P

Han är 8 månader, nästan 8 ½ till å med! :D

Av Lisa - 4 november 2008 12:13

Denna bilden fick jag i ett mail från Buffi. Mamma å han hade kameran med sej hit på sin snabbvisit i söndags... :D

Viggo kastar boll....----------------->

 

Av Lisa - 4 november 2008 09:13

Det har hänt nått nytt: jag har mens, IGEN?!

En veckas uppehåll å sen back to svullen som en gris å allmänt deppig??

Det är inte rättvist!


Innan jag fick Viggo lovade jag mej själv att jag inte skulle bli en såndär mamma som bara bryr sej om sitt barn å låter sej själv förfalla...

Här sitter jag nu, har inte klippt mej sen i juni å pallar inte ha nått annat en utvättad sport-bh på mej...

Vad hände?

Visst, jag sminkar mej när jag ska ut bland folk å försöker undvika att handla i mjukisbyxor, men allt det är andra då?

En massa hår där det inte ska va; igenvuxna ögonbryn å hade det inte varit för rakapparaten jag fick i julklapp hade man kunnat göra flätor på benen(kan man nästan ändå :S).

Å vikten, ja vad fan säger man?! Orkar inte, gör det sen, då ska jag skärpa mej, jag ska-en annan dag...

Jag valde att köpa canvas-bilder på Viggo i stället för att klippa mej å köper massa mat i stället för nya kläder...

Å det är egentligen så jag vill prioritera, hade jag inte gjort det hade jag blivit rädd för mej själv...


Hur gör ni andra, ni som har flera barn å ändå lyckas se fina ut?! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards