Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Lisa - 20 november 2008 17:29

På vägen till barnmatshyllan på MAXI flyger en gubbe på Stina å ropar:

DU, du är ju lik hon på Tv...!

He he, svarar stina med sitt allra vänligast jobb-leende..

 Gubben fortsätter: hoppas verkligen hon hittar kärleken, det ser jag att du redan gjort, å nickar åt Martin å Viggos håll...

Stina: hmm, ja, nej...

Jag: det är lungt Stina, du kan låna dem... :D


Ha, ha, ha! Undrar just om han menar hon i bonde säker fru? Eller nån i ensam mamma söker då...? :P

Av Lisa - 20 november 2008 17:01

 

 


Det belv en runda till Ronneby, var på Mairo å Maxi. Köpte en julgransfot å lite mat till Viggo på Maxi, sen fick vi föross att köra till Karlskrona. Bara för att äta på MAX.

Sagt å gjort... Å inget Gi-mål blev det...


 

Har lite dåligt samvete, men gott var det. :) 

Mysigt med en liten road trip, så spontant. 

Tog med Bill hem så vi ska leka nu. :P

 

 


Btw hade jag fått inte mindre än fyra stycken du-är-dum-huvudet-det-är dej-det-är-fel-på-kommentarer angående att jag tycker grannarna är högljudda. 

Jag raderade hela bunten, men bara för att make it clear så gillar jag dessa grannar skarpt, men de säger till å med själva att de hörs väldigt väl. :)

Viggo hade dessutom vaknat om de var tystlåtna med, lättväckt som han är...

Så så var det med det...!

Av Lisa - 20 november 2008 09:55

Jag är faktiskt lite rörd, har blivit utmanad av Anna.

Trots att jag vet att många andra som harantagit utmaningen tidigare(ja, jag läser en massa bloggar) så är det första gången nån utmanar mej. :)


Så här lyder reglerna:
- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


Okej, här kommer sju fakta om mej....


1. Jag har sökt till idrottsvetenskapliga programmet på högskolan i Halmstad, blev 52 reserv(programmet finns bara där). Målet var att bli Hälsopedagog eller att jobba inom idottsrörelsen på nått sätt. :)


2. Jag var med i kören när jag gick på mellanstadiet å propsade på att få sjunga solo. Men körledaren tyckte jag för dålig.(av samma anleding fick jag inte va med på scenen i julspelet) :(


3. Jag har skitdålig koordination å brukar tvinga Stina(som är döbra) att gå på samma gympa-pass som mej så jag kan kolla henne å förstå. :) Då funkar det tack å lov.!

 

4. Är grymt allmänbildad, jag vet jävligt mycket om mycket. Å vet jag det inte kan det störa mej en hel dag, därför är google å wikipedia min bästa vänner.


5. Ser det som en sport att lära mej låt-texter utantill, med de korrekta orden. Har hänt att jag till å med pluggat på viss men oftast räcker det om jag får läsa texten en gång.

 

6. Mitt minne är extremt. Kommer i håg i princip allt, även om jag måste leta så finns det mesta där. På gott å ont...


7. Jag kan va en av Sveriges sämsta bil-förare,är rädd för allt å unviker att köra in i det längsta...


Jag utmanar:

Anna L.

Stina

Malena

Sofie

Frida

Marina

Jajja


Av Lisa - 20 november 2008 09:38

Dagen började halv sex. :S

Viggo har blivit  morropigg som få, om man nu kan kalla det pigg.

Han ska upp, upp, upp, men han börjar gnälla direkt nästan för han är så trött.

Kan mycket väl va så att han är hungrig, men våra sovande hjärnor inte vill kopplad det... Men i natt ska han få välling om han börjar gnyla vi den tiden, tycker egentligen det är för sent eftersom han äter gröt vid åtta-halv nio så...

Anyway, jag kommer nog bli ganska trött i allafall...


I dag är det Bill-day. jag förutsätter att hon ska komma hit, men hon skulle lyxa med ansiktsbehandling först. :) Har precis läst att hon firat sin extra födelsedag med alkohol, så jag vågar inte ringa henne ännu. :P


Martin ska på hälsoundersökning i Ronneby vid ett, å jag funderar på att joina. Kanske kolla Mairo å även hälsa på mormor å morfar. Ska som sagt ska höra med billellibill. :D


Ska såklart äta kyckling i dag. :P Å rotfrukter i ugnen. Smaskens! :P


Nu vaknar visst puttepojk. :) Mysdags!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards