Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Lisa - 5 november 2008 22:02

Usch, känns som att jag har spenderat hela dagen framför datorn.

Det har jag dock inte. Ett inlägg tar fem sekunder eller så...

Men nu börjar det kännas i kroppen att jag suttit på en stol

hela kvällen eller så. Har ont i den gamla vanliga axeln. :(

Tvi å gnyl...

Fattar faktiskt inte hur jag har hunnit skriva alla dessa inläggen ändå..?

Ja, ja...

Detta sista sög dessutom.


Nu ska jag flytta över min oroliga son till min säng(han behöver det just nu, tyck vad ni vill) å krypa ner jämte. <3

Gonatt!

Av Lisa - 5 november 2008 21:32

Skulle ju som sagt slänga i hop en paj.

Det gick inte riktigt som jag hade tänkt mej...

Viggo vaknade precis när jag hade påbörjat det hela.

Hugrig tänkte jag. Lite välling sen sovar han nog igen.

JO TJENA!

Han somnade nyss(chansar på det i allafall) har sprunigt mellan köket å sovrummet som ett jehu!

En paj som normalt tar tjugo minuter tog det dubbla.

Men nu är den inne.

Hade tänkt lägga mej tidigt, men måste vänta in pajen i ugen...


Lär somna i allafall. :D


Så Hanna, om pajen smakar skit måste du ljuga å säga att den är god, annars blir jag knäckt. :D

Av Lisa - 5 november 2008 20:09

Så, nu har Martin kört i väg till träningen. Funderar på att kolla på Bonde söker fru, men jag har tappat stinget lite. Har bara sett ett avsnitt hittills...

Ja, ja...


Har hunnit med en Coop-runda sen Martin kom hem.

Blev lite smått å gott bland annat en pajform, en snygg i glas, å sen vanliga blöjor.

Men jag är inte beredd att överge Up&go dagtid, för så funkar de toppen tycker jag. har haft det sen de fanns i Viggo storlek å det är de första blöjorna han inte bajsade igenom...


Middagen bestod av mackor, var fortfarande mätt efter kebaben å Martin var sugen på korv så. :D


I morron ska Hanna å Ahgnes(kanske Ebba+) komma till oss. :) Jippi, men det är ju inte så lite stökigt, fast det kan ju kvitta. jag har lovat att fixa lunch.... Taaaadaaa-------------> Det blir köttfärspaj. :D

Ska försöka skynda på köttfärsens tiningsprocess lite så jag kan fixa den i kväll. :D



Viggo somnade svintidigt i kväll, innan halv sju...  Han var tydligen trött.:D

Har kommit på att han äter bättre eller i allafall tycker det är kul å äta om han gör det samtidigt som oss. Så i kväll åt han middag ganska sent, å en massa banan-yoghurt-mellanmål som efterätt så vi hoppade över kvällsgröten. Få se om han vaknar å vill ha välling tidigare. Hade faktiskt varit å föredra, att han äter vid tio i stället, så vi kan ge vällingen innan vi lägger oss...

Jag har en bra känsla, tror det kan vända nu, hans intresse för mat har i allafall ökat. Han är inte anti direkt,middagen bestod av kalvkött(inte spätta) å han åt köttfärlimpe-portionen innan utan att klökas en massa, tots att den var långt i från slät...

Vem vet, han kanske gillar hemmagjort ändå?


BLA,BLA,BLA... 


Viggos nya outfit. :D

 

Av Lisa - 5 november 2008 18:58

Fick en förfrågan om hur mina canvas blev, så här kommer bilder på dem. :D

 

 

Inte heller så lätt att visa på bild... :)

Av Lisa - 5 november 2008 18:47

Det börjar bli klart nu. :D Bara lite smått kvar. 

Är hel-nöjd. :P

Före...

Efter...


Svårt att få det bra på bild, men lite kan man ana kanske? :D

Av Lisa - 5 november 2008 14:50

Nu har jag inte alls följt det här president valet.(hinner/orkar inte ens hålla koll på vad som händer här)

Men såklart har jag som det flesta andra en åsikt om världens mäktigaste har utsetts i natt.

För det första anser jag att vem som helst är bättre en Bush, (å på den fronten är jag insatt å kan förklara varför), men nu var det inte det jag skulle skriva om utan Barack Obama.

Jag har sett honom prata politik en enda gång, på Oprah för hundra år sedan ungefär. :D

Han hade väldigt mycket bra att säga å jag kände att "vad jag gillar denna mannen" . Men det är två saker som har fastnat hos mej, för det första svor han i princip på att han aldrig skulle kadidera för president-posten, å om han mot förmodan skulle ångra sej på den punkten lovade han att tala om det hos Oprah först.... One big fat lie(?) å ett brutet löfte..?

Ingen bra början precis...


Av Lisa - 5 november 2008 14:27

Det belv en intressant twist på vår lilla starunda. :)

Precis när vi skulle gå till Briggen å dricka kaffe/äta spätta mötte vi hela familjen Anna. :D

Å då menar jag inte Anna, Morgan, Majsan utan hela gänget, Lotta, Laban, Anita, Anna å Majsan, fyra generationer som skulle luncha. :D Vi hängde på till Pizetta, helt ok kebabtallrik(inte för att det var det jag skulle äta i dag, eller nån annan dag heller...)  Trevligt med lite sällskap. :D Viggo han var gädej själv å satt i en barnstol å pratade på. :P

Sen lämnade vi våra låneböcker på bibblan å köpte nässpray till Martin. 

Tillslut hittadevi en grå, ganska tradig mössa på Name it, det gick 340 kronor....

Okej, okej, det var inte världens dyraste mössa utan jag var bara tvungen att köpa ett par bruna manchesterbyxor å en randig kofta till.

Det var den femhundringen det... :S Ja, ja. Så är det bara. :P


Nu dricker jag kaffe, inbillar mej att det ska avhjälpa min förbannade huvudvärk, men ja, inbilla är ordet. :S 

Är tröttare än tröttast, funderar på att testa Ginseng eller nått annat natur-hokuspokus. :) Men det kanske bara hjälper mot "vanlig" trötthet som inte beror på småbarnsnätter...?

Nån som har testat?


Det finns på Coop, så man kan räkan in det i mat budgeten. :D

Hmm, kanske är därför "maten" går på så mycket?

För att allt finns på Coop? ;)

Av Lisa - 5 november 2008 11:07

Sov mellan nio å tjugo över tio. Skönt! :D


Är så urbota trött på kiss i sängen! Blöjorna håller inte i 6 timmar ens!!! Fuck! Vilka ska man köpa för att det ska hålla tätt?

Har Libero nu, up&go, men jag pallar inte hålla på å byta två gånger per natt, speciellt inte vid de få tillfällen som Viggo sover länge...


Äter frukost nu. Ska fixa till mej lite sen ska vi köra in till stan en runda. Viggo behöver ni mössa bland annat. Blir nog inte så lång variga dock, inte så roligt att ränna i affärer själva. Tror jag ska kosta på mej en lunch-baguette på bönan å ta med hem. :D




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards