Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Lisa - 19 november 2008 22:15

Nu vill jag faktiskt ha hem min man(eller ja, blivande sådan då!)

Vill inte vara ensam vuxen hemma längre, för jag är rädd.

Rädd för att ha honom ute på vägarna i denna stormen, rädd att han inte ska komma hem, rädd för alla okända ljud vinden skapar å för att inte kunda skydda putte-pojk om någon tar sej in.


Har som ni hör skrämt upp mej själv å målat de värsta senarion i huvudet. Är inte mörkrädd eller rädd i största allmänhet annars... Blir det värre med åren månne?


Nått som gör mej skrämd vare sej det stormar eller är ljust är att jag precis höll på att rasa i hop när jag reste mej från stolen. :S Är yr å huvudet känns konstigt... Måste lära mej att ta bättre hand om mej, å prioritera om lite nu tror jag...


Det blev inget Osyldigt dömd i dag heller, såg til första reklamen sen fick Viggo ett utbrott som har varat ungefär tills nu. Jag tror han drömmer, för man måste liksom ropa på honom å få honom riktigt vaken innan han kan lugna ner sej. Ibland hjälper det ibland inte...


Älskade Martin; kom hem nu!


Av Lisa - 19 november 2008 20:09

... till mitt liv just nu...

 

 


En byggarbetsplats, mitt i centrum liksom. Vardagsrummet är under make-over... Lite jobbigt med tanke på att det är vi spenderar mest tid.

Men vad snyggt det kommer bli, vitt, vitt,vitt ska det vara. :D 

Å det ska va klart senast jul(?) men jag hoppas å det yttersta att det är Martins prio-1 å blir klart snabbare än så... Fast det är klart, snart december...


Den här dagen har haft sina ups and downs.

Mysigt hos Emelie. Halt å gå ,men ändå skönt.

Fullt ös var det där i allafall. 3 barn å två hundar, Viggo var i sitt esse å skrattade å njöt. :D 


Prioriterade dock bort att äta lunch, så på efermiddagen mådde jag ganska dåligt, som sej bör. Yr å illamånade.

Orkade inte laga mat så det fick bli en kebab-sallad, fast mycket senare än jag hade önskat.

Martin skulle fixa bilen så han hämtade mat på hemvägen.

Viggo var rätt pylig när han var i väg, det ända som hjälpte var att läsa, så det blev bok efter bok. :) Han är så söt lilla pyret. :)Men jag mådde som sagt inte så bra...

Han gnällde för han var trött, somnade i vagnen på vägen hem. Å vi ställde honom på altanen så han skulle sova klart. Men såklart var de högljudda grannarna ute med sin skällande hund så han vaknade nästan direkt, å vägrade somna om.

Efter maten fick han dock ny energi å var så glad som han brukar.

Å jag märker på honom att han är ännu gladare nu, när han får se mer av sin pappa. Inte så kul för mej kanske, men det är ändå underbart. :D


Har tänt en massa ljus å sitter i min ensamthet(å tysnad :D) å myser.

Tyvärr är här ganska kallt nu igen, men som sagt, fjärrvärme är komplicerat. :D

Ska göra mej lite ny nöt-müsli å sen bara ta det lungt, läsa en tidning å kolla på tv kanske. :P


Ha en mysig kväll...


Viggo i sin nya Gangstar-tröja, som bara var så han, skitsnygg! :D

 

Av Lisa - 19 november 2008 10:02

Vilken tur att inte alla nätter ser likadana ut i allafall...

I går somnade Viggo vid halv åtta(sov ju senare på eftermiddagen) sov så gott som hela kvällen, drack välling vid elva å sov till halv fyra.

Sen sova han hos oss till lite innan sex(fööör tiiiiidigt!).

Alltså inget skrik eller oro i natt alls... :)


Jag är klädd å klar, har bestämt att det blir promenad. Vi får klä på oss en massa, men det ska nog gå bra... :D

Väntar på att Viggo ska vakna, vi får nog gå nästan direkt, det tar nog en stund nämligen. Vi ska ju andra sidan byn. :D


Anyway, bjuder på en bild på Viggo, i sin fina olle. :D

Av Lisa - 19 november 2008 08:59

Nu kom jag på vad det var jag hade glömt.

Ska träffa Emelie P, men jag hade ju lovat STina att vi skulle fira.

Hon fyller nämligen år i dag.

Nu tänker ni såklart: hur kan hon glömma det? Sin egen systers födelsedag?

Men grejen är att hon brukar fylla i januari, men tyckte hon förtjänade en födelsedag till, som tydligen skulle infalla i dag. :)

Vad gör man inte för familjen? :)

Ska även tillägga att hon inte fyller fem eller så, som man kanske kunde tro, utan nått på tjugo. :P



I vilket fall som helst får jag skjuta upp firandet till i eftermiddag, för Emelie jobbar så mycket så jag vill passa på att träffa henne när vi för en gång skull kan. :)

Kan dock inte bestämma mej för om vi ska gå eller inte, men det lutar åt det. Får passa på när det inte öser ner. Eller blåser...


Skulle masa mej ner å ta en dusch nu när Viggo sover. Martin är nämligen på väg till Mien...

Kommer bli kallt dock, inte i duschen men på vägen dit...

Avancerade grejer det här med fjärrvärme, vi höjer å sänker 24-7, men det vill inte bli riktigt bra....


Heeej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards