Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2008

Av Lisa - 14 november 2008 15:07

Nu har Martin gått hem på obestämd tid.

Får lön uppsägningstiden ut, men det finns inge mer jobb...

Känns väl sådär.

Många fördelar å många nackdelar.

Frågan är vad ska jag ta vägen?

Skolan eller ska vi va hemma i hop året ut?

Klarar vi det?

Känns overkligt på nått sätt...




-----------------------------


 Har grymt dåligt samvete. Vi åkte till simmet i hopp om att nån av ledarna kunde bada med Viggo, de brukar va tre allt som allt.

Jag gjorde detta för att jag  vet att Viggo inte bryr sej om vem han är oss, han är liksom inte mammig å älskar de flesta.

Det visade sej att den " riktiga" ledaren var sjuk. Så ledarskapet bestod av den sk. paron å en ung prao.

Den äldre av dessa erbjöd sej att samtidigt som hon skulle "leda" (citationstecken för att hon inte kan leda).

Värsta katastrofen!

Hon doppade till å med Viggo utan å märka det. :( han grät efter mej å var döledsen.

Stackars pojk. :S

Hela gruppen var fly förbannde efteråt. Om man betalar så mycket när man är fattig å föräldraledig förväntar man sej mer än det här....!

Här ska mailas igen!!!!!


Nu maler Martin sönder mej, redan, så jag msået sluta! :D


O.a.o

 

Av Lisa - 14 november 2008 08:44

Undrar just om det tänker bli ljust i dag? :S


SItter här å är en aningens besviken. Jag kan inte bada i dag. :(

Har mens, igen/fortfarande. Tredje veckan, inte normalt. :(

Martin har inte en liten timme över tydligen så han  kan inte heller.

Ska kolla med farmor, som skulle följt med till badet i dag om hon kanske vill...?

Annars få vi skippa det, mindre kul! :(


Vädret förminskar inte negativa känslor precis... :(


Bara att bita hop. 

Viggo är i allafall mega glad så ett å annat leende blir det nog för min del med. :D


Av Lisa - 13 november 2008 21:59

Har förlorat mannen min till Prison Break, så nu lämnar jag in för dagen...


I dag har det varit en bra dag(tack Hanna å girlsen).

Men nu kommer olusten krypande, av fler anledningar.

Tröttsamt...


Sov gott!






Av Lisa - 13 november 2008 20:39

Då var veckans brädpass avklarat.

Kände mej väldigt seg i kroppen tyvärr, tradigt. :S 

Kan ju bero på att jag inte har röt mej speciellt mycket innan i veckan.

Det ska det bli ändring på nästa vecka i allafall...


Det var duktigt kaos innan jag skulle åka så det kanske var därför jag inte kunde hitta fokus...

Viggo kräktes när han skulle få gröt å var jätteledsen...

Det verkar va bättre nu, han har precis fått välling så han inte ska va hungrig.

Konstigt när han bara jräker sådär, det brukar han aldrig göra annars...

Får se om vi märker av det nått mer eller han bara satte i halsen...


I morron är det sim, sen är det helg igen...


Nu ska jag kolla på Vad blir det dör mat. :D


Malena <3

Av Lisa - 13 november 2008 13:09

Håller på å bakar, hittade ett GI-bröd på recept.nu

Skickade bud med Bil efter jäst, allt annat hade jag hemma.

Kan ni fatta? Ingen handling i dag?!

Bröden jäser för sista gången just nu. :P 


jag ser verkligen ut som hej-kom-å-hjälp-mej i dag.

Har ett skabbigt linne på mej för jag vågar inte ta nått annat, har nämligen hela axel full med zon-salva. Hoppas det hjälper...

Blåsan på läppen bara växer. :( Å naglarna är fulla med avskavt nagellack. 


Stina å Emelie har som sagt varit här å lämnat lite möbler til mej. Tack!

Vet inte vart jag ska ställa hyllan ännu, men kanske i källaren nånstans...

Behövs alltid...


Ska träna i kväll. :D Nice, nice!



Later...


Av Lisa - 13 november 2008 08:34

Godmorron everybody! :D


Sitter å äter nötmüsli med fil å kollar runt lite.

Viggo sitter på golvet å leker. han är så grymt söt för han har kommit på att det kan finnas något bakom saker. :) Ha sitter  å vrider å vänder på sitt lilla huvud för att inte missa nått. :D


I dag känns inte alls lika dramatiskt. Vi kommer klara det här, vi kommer inte bli totalpanka ju. Kunde varit värre...


I dag kanske Stina å Emelie kommer en runda på förmiddagen. Emelie har skänkt mej en rullvagn som jag ska ha i trädgården som planteringsbord å en hylla till källaren. Det är det de ska leverera i sånna fall. :D


Sen kommer flickorna, har nog inte å bjuda på tyvärr... GI å VV är inte lika precis. :D

Jag hade tänkt äta bacon å ägg, men det är nog 100 points. :D


Nu ska jag kela med min pojk. :D

Av Lisa - 12 november 2008 22:16

Viggo triv såklart grymt bra hos sin moster. Finns så mycket kul å leka med...

 

Kolla minen, busig värre. :D

 

Reklam till exempel....

Av Lisa - 12 november 2008 21:30

Tusen tack alla sötnosar där ute för er support! :D



Hoppas inte ni tråkar ut på deppet bara.

Lovar att inte bara gnälla i fortsättningen, det blir bara för trist....


Därför ska jag berätta nått kul, inte denna lördagen men nästa ska Viggo sova hos Stina. :) Hon har tjatat i en hel evigthet å nu är det dags. :D

De kommer ha så mysigt. :D

Vi, jag å Martin, har förlovingsdag den 24/11, så vi kanske skulle passa på att fira lite all by our selfs. :D 

Spännande...



Nått annat duktigt oviktigt:

Hittade en fästing på Rex nyss. Han har inte haft en enda på hela sommaren, men i november? Wierd...




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards