Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2011

Av Lisa - 5 december 2011 12:04

  Ser ni koncentrationen å det fasta å självsäkra greppet om kvalen?

Det har han ärvt av sin mor!


:D


Här ser ni ett helt annat grepp.

Det har han ärvt av sin far. 

:D 

Leo
Av Lisa - 5 december 2011 08:22

Min egen morronstund!  


Jag å Leo hade en mysig morron innan Viggo vaknade, ca fem minuter efter Martin stängt dörren, å började skrika efter PAAAAAPPPPAAAA å var fullkomligt hysterisk av längtan.

En å en halv timme senare lugnade han sej äntligen.

Då hade Leo bland annat hunnit nappa åt sej en av Leo's chokladkalendrar(jo han har mer än en!) å gladeligen mumsat i sej chokladbiten som gömde sej bakom lucka nummer tolv.


Å så har vi upplevt utspilld filmjölk, total slut av hushållspapper å ett i hop-rasat pepparkakshus innan vi lyxade till det å fikade på en varsinn pepparkaka.

En helt vanlig morron med andra ord. :D


Jag är inte ett dugg friskare i dag å får nog vackert lägga mina innan-jobbet-planer på hyllan å försöka sova en stund när jag lämnat barnen i stället.

Tråkigt.

Men jag måste bli frisk!


Hoppas ni får en fin första dag på denna veckan! :D



Av Lisa - 4 december 2011 20:56

Alltså.

Sex säsonger, å fortfarande lika imponerande!

Har jag sagt att jag ä-l-s-k-a-r Dexter?

Yes I doooo!

Se se se se!


Hur är det ens möjligt att va så total utmattad som jag är i kväll efter tre lediga dagar å inte en enda droppe alkohol..?

Jag skyller på förkylningen som änuu håller mej i ett stenhårt grepp.

Måtte de ge med sej, för jag jobbar sex dagar den här veckan å vill gärna orka med nått med än bara det.

Jag är allt lite bitter över att helgen gick så fort å får erkänna att jag har söndagsångest.

Tvi!

Jag vill inte jobba långvecka! Jag vill umgås med mina barn!


Det har blivit dags å skölja bort de negativa tankarna här å sen försöka få lite vettig sömn.

Vi mjukstartar med kvällsjobb i morron, så vi får morronmysa i hop åtminstone!


Hoppas ni haft en härlig helg å att ni inte har jobb-ångest! :)


Av Lisa - 4 december 2011 19:51

 

50 minuter i himlen! :D

Av Lisa - 4 december 2011 15:11


  3/4 av familjen Arvidsson in bak-action! :)

Den minsta han sov. :D



... för denna gång.


Hemma igen.

Tröttare än jag tänkt mej med två burkar fulla av pepparkakor.

Blir inget mer julbak i dag, men tomtegröt ska som utlovats kokas. :D


Hur gick det så fort till söndag?

Vill ha lite helg till jag...

Av Lisa - 4 december 2011 08:52

   

Förra året bakade vi pepparkakor så tidigt som sista helgen i november.

Då var det snö...


Gomorron på er! :D

Den här mamman har avnjutit en sovmorron följt av fin fin frallefrukost(föreställer jag mej i allafall, smaksinnet lyser förtfarande med sin frånvaro).

Jag har även hunnit uppleva föräldraskapets mest oglamorösa baksida å stuckit ner handen i en ospolad toastol i jakt efter en stundsboll som Leo slängt dit.

Jag överlevde, å bollen med. :D


Nu ska vi klä på oss, packa ner kavlar å förkläden å köra till Mörrum.

I dag. I dag så har jag faktiskt lite julkänslor. :)

I eftermiddag ska jag koka tomtegröt å när barnen somnat ska här slås in klappar för glatta livet. :)

Snart klar med alla, bara nån enstaka som ska klickas hem sen är det komlett. :)


Ha en härlig söndag!

På återseende i kväll hörrni. :)

Av Lisa - 3 december 2011 22:38

Jösses vad trött jag är.

Det känns att jag inte är helt hundra det går inte å förneka.

Men vi kom i väg till Nejbo's, å det var trevligt värre, god mat(den lilla smak jag kände) å en massa barn överallt. :D

Tusen tack för i kväll allihopa. :D


Båda vår barn höll ut till strax innan tio då packade vi i hop oss körde hem.

Får se hur trötta de är i morron, för de lär ju inte ta igen sina förlorade timmar i på morronen om jag känner dem rätt :)


Nu går mina ögon i kors här så jag ska krypa ner i sängen.

I morron bär det av till Mörrum för pepparkaksbak!


Kram å gonatt!


Av Lisa - 3 december 2011 15:09

 

Fruktansvärt fult, men det håller i hop. :)

 

Det flyttade ganska omgående in två stycker surikater i huset. :) 


Det här pepparkakshus-bygget blev en familijär grupp-aktivitet. :)

Peaguet efter Peaguet kom rullande här å hux flux stod pappa å smälte socker här, Stina sorterade non-stop å mamma lekte med Viggo. :D


Kan hända att jag försöker ta revansch nästa år, men det ska åtminstone dröja så pass länge innan jag ger mej i kast med nått liknande igen.

Det här med fin-lir är inte mitt område det inte om vi säger så. :)


Men.

Det står där nu.

Kanske får det stå ända till jul, om jag inte tröttnar på skiten innan dess. :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards