Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Lisa - 10 december 2009 22:02

Det verkar som att bror min kommer flytta.

Långt i från oss om allt går som han vill.

Hur ska vi överleva utan honom på våra familjemiddagar?

Är såklart helt underbart att han vet vad han vill bli å att han får möjligheten, men nej, jag vill ha honom kvar här i närheten...

student1  


Av Lisa - 10 december 2009 21:58

Köpte Robbie Willams senaste skiva i tidig julklapp till mej själv på Gekås.

Den är faktiskt riktigt bra. :)

Om man gillar Robbie blir man rakt inte besviken. :)


Av Lisa - 10 december 2009 21:29

I dag har jag gjort juleskum-fudge och ischoklad.

Ischokladerna fick smak av lime alternativit pepparmynta.

Har inte smakat de små rackarna ännu, men enligt Martin var det gott. :)

Sen har jag gjort senap. :)

Martin har griljerat en liten skinka å satt till en julsnaps med smak av citron å vanilj. :)

Julstämingen vill sej dock inte riktigt, i alla fall inte hos mej. :S

Men det kommer väl. :)


Nu blir det bädden. Jobbar sju till två i morron. Sen är jag tre dagars ledig!! :)

Av Lisa - 10 december 2009 12:11

Jösses vad Viggo är lättsomnad på dagarna nu. :)

Man bara lägger honom i vagnen å en minut senare(om inte ännu mindre) så sover han. :) Är riktigt förvånad då det var på tok förlänge sen som jag var hemma med honom.

Min frånvaro förra veckan har märkts av, men nu börjar vi höra rop efter MAMMA också, inte bara PAPPA hela tiden i allafall. :) Tack å lov!

Man har dåligt samvete som det är... Att man sen ska bli bortprioriterad gör bara för ont i mitt mammahjärta. :)


Martin är hos Håkan å målar nån spaljé å Viggo sover som sagt.

Själv ska jag dona lite i köket. Göra ischoklad, fudge å senap. :)

Får se hur mycket jag hinner innan Viggo vaknar, men då får han bara joina så det blir nog bra.


Känner inte för å jobba i kväll. Är trött å huttrig å vill helst bara sova.

Å så värker min handled med. :S

Varför kan man aldrig känna sej pigg för? :(


Julstök var det ja. Hej!

Av Lisa - 10 december 2009 12:01

Ni som har läst här under en längre tid vet ju att jag inte har trivts speciellt bra med vårat dagis nån gång.

I våras var det riktig katastrof men efter sommaren blev det bättre i å med att de kom två nya personal som jag tycker mycket bra om.

Trots det trivs jag verkligen inte.

Det känns inte rätt, jag känner mej inte välkommen när jag lämnar/hämtar(beroende på vem som jobbar) å jag är så lättad nu när Martin sköter den biten.

Känner mej så i frågasatt i kritiserad då de bara talar om vad som hänt Viggo om det är något negativt.

Nu i juletid när praktiskt taget alla andra förskolor har luciatåg å julpyssel med föräldrar då får vi ingenting. Inget luciatåg å inget julmys.

Det enda vi har deltagit ett föräldramöte med en tjugo minuters video på verksamheten där vår son skymtade förbi i nån ynklig minut "för han är ju inte där så ofta".


Jag har därför bestämt mej, att nu ska vi sätta upp oss på kö på den nya förskola som byggs betydligt närmare oss. Det finns inget som överväger där vi har Viggo nu.

Det är vårt barn, vårt liv det handlar om å jag tänker inte be om ursäkt för det!

Av Lisa - 10 december 2009 08:55

...blogga lite. :P

Har väl egentligen inget större å rapportera mer än att jag verkar ha pajjat min handled igen. :S

Var å hjälpte till på en annan avdelning i går, å ville försöka själv innan jag bad om hjälp sen var det kört. :S

Vem vill va 24 år å arbetsskadad hundra gånger om?


Nu ska jag mysa med mina killar här.

Innan jag avrundar bjuder jag på Viggos favortiklipp med pippi.

Ett klipp vi andra två har tröttnat på för länge sen å som vi ständigt sjunger på...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards