Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Lisa - 16 december 2009 20:55

Eftersom jag jobbar på fredagkväll tar vi myset i kväll. :D

     

Min julklapp från jobbet, Leilas jul å en massa julgodis. :)

Av Lisa - 16 december 2009 20:25

Under dagen hade den mesta av gårdagens snö smält bort.

Lagom tills jag skulle gå hem från jobbet började det snöa igen, å gör så fortfarande.

Vi var ute en sväng i eftermiddags, hela familjen. :D

         


Både Martin å jag hade våra termobyxor från GeKås på oss. Å vi är nöjda.

Inget vatten som läckte in, å ingen kyla. :D

För övrigt äslkar jag min nya jacka som även den är ett GeKås fynd. :)

Mina vantar å mössan köpte jag där förra året.

Love Budget-shopping, när det är bra grejer. :D

Av Lisa - 16 december 2009 19:50

Hur kan det komma sej att jag numera blir dubbelt så trött av att göra hälften så lite?

Kan man skylla på åldern?

Tveksamt, men samtidigt blir man ju inte precis yngre.


Att jag blivit gnälligare med åren kan vi däremot konstatera. :)

Men det beror på att jag har lärt mej mera å ställer högre krav.

På mej själv. Å på andra.


Har bakat pepparkakor på jobbet. Det gick fint å uppskattades.

Hon som skulle köpa degen hade dock glömt det, men Martin ryckte in som en hjälte å köpte å körde inom å lämnade.

Han vet hur viktig den här bakdagen var för mej.

Att göra livet menigsfullt å att få delta i verkligheten som andra vuxna männsikor å lite av en ståndpunkt för mej å det är det Martin vet mer än väl. :)

I övrigt är jag så sabla trött på vissa grejer med jobbet så jag kan spy.

Å om jag i dagsläget hade fått ett besked om hurvida jag ska fortsätta där eller inte hade ett nej inte gjort mej speciellt besviken.

Situationen är ohållbar, men samtidigt opåverkbar, i allafall för min del.

Har det varit samma personal å samma arbetsätt i femton år kan ni ju gissa hur lätt det är att presentera nått nytt...


I morron är jag ledig innan mitt helg pass börjar.


(har för övrigt en "bra" helg: kväll fredag, dag lördag å kväll söndag, så om nån vill umgås på lördagkväll är jag öppen för förslag. :D)


Jag vågar knappt skriva vad jag ska hitta på när jag är ledig.

Inte ska jag ta det speciellt lugnt i allafall.

Tanken var att Viggo skulle till dagis sina tre timmar å ett vi sen skulle in till stan å jaga rätt på de sista klapparna.

Så blir dock inte fallet.

Viggo får va ledig(skönt, vill ha alltid jag kan få med honom) å vid halv elva kommer bilen fyllas med syskon å sen kör vi till Karlskrona för shopping av paket i stället.

Förhoppningsvis kan jag hitta en klänning att ha på bröllopet den 5/1, för när ska jag annars ha tid att leta efter det?? :P


Nu ska jag diska.

Återkommer. :D


Så underbara!

 

Av Lisa - 16 december 2009 06:58

Usch, jag vill inte i dag.

Har hakat upp mej en anigens på gårdagens anklagelser.

Att jag ska behöva stå å försvara mej när jag varit ledig.

Hade då rakt ingen lust att skylla i från mej på nån annan heller så vad skulle jag göra?

Borde egentligen inte ta åt mej då personen som anklagat mej tenderar till att reagera såhär. Men det är lättare sagt än gjort!


Hoppas det blir mysigt med bak å julstök i dag i allafall.

Slutar två i dag.


Som jag önskar att jag hade mera tid. Vill träffa Jennie, Ida, Angelica, Hanna å många fler, men när ska man trycka in det i schemat? Nästa år?

Känns inte så kul att lämna Martin i sticket när man är ledig heller, han är ensam tillräckligt som det är.

Familjen går först, så är det bara, men i bland saknar jag verkligen den där tjejkompisen man kan prata om allt med!


Nu ska jag snart bege mej ut i snön!

Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards