Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Lisa - 15 december 2009 21:21

I kväll var det verkligen ingen höjdare å jobba.

Ont handleden som tusan å sen har jag tydligen blivit syndabock i ett kommunikations-missförstånd under tiden jag varit ledig. :S

Sen är inte så värst kul å jobba i hop med någon som inte alls är öppen för "mitt sätt! att jobba på. Man tappar liksom lusten å glädjen när man känner att man bara står å stampar...


Det hände i allafall en kul grej.

Fick min julklapp från kommunen. En skitmysig pläd i svart-vitt. Hur fin som helst. :D


I morron hoppas jag på att det blir roligare. Vi ska klä granen å baka pepparkakor.

Ska även ta me lite nejlikor som vi kan sätta i apelsiner. :)


Tidigare i dag satte vi upp den ommålade string-hyllan. Det blir skitbra! :D

Men den är inte helt torr ännu så vi har inte satt några grejer på den ännu. SÅ fort det är klart kommer bilder.:)


Nu ska jag lägga mej här.

Natti natt!

Av Lisa - 15 december 2009 13:07


Mmmm vad bra denna är!

Av Lisa - 15 december 2009 13:00

Ute faller ett blygt, tyst snöfall.

Här sitter jag å lyssnar på Robbie skiva igen.

Det luktar svagt av hyacinter å jag kan inte låta bli att tänka på hur lyckligt lottad jag är.

Jag har världens finaste son, underbaraste sambo å ett eget hus.

Dessutom ett jobb jag trivs med å härliga syskon å föräldrar.

Jag är nöjd med livet. Helt klart.

Även om jag ibland upplevs som tröttsamt gnällig har jag allt jag önskar å lite till.

Kanske det är därför min önskelista blivit så kort? :D

Vad mer kan begära?


     


Av Lisa - 15 december 2009 12:17

I dag ska jag faktiskt jobba.

Kan ju nästan tro att jag har slutat med det eftersom jag varit ledig i hela tre dagar. :)

Börjar med en mjukis, fyra till nio å sen är det jobb som gäller resten av veckan.

Ganska skönt. Inte så värst mycket annat planerat.

Som omväxling. :D

Har varit mycket nu, men möhippa å ullared. Roliga grejer, javisst, men ändå en smula stressande.


Trots en ofylld agenda har jag en hel del måsten att hinna med innan jul.

En bunt med julklappar till ska inhandlas å mat ska lagas.

Tror dock inte jag ska göra å himla mycket i år.

Förra året slog min julmatshopping alla rekord då jag överfyllde en stor Coop-vagn. ;)

Men då firade vi ju här hemma med, å då blir det ju alltid lite extra.

På måndag börjar vårt julfirande. Då ska Emelie, Snoff å Stina hit å mysa.

Förhoppningsvis har vi hunnit få upp granen med tills dess.

Jag ska ju köpa en klapp till Snoff, enligt schemat. Har en ganska hyfsad idé men jag måste kolla upp ett par grejer först. :D


Tro det eller ej men min önskelista för i år är mini-kort. Jag brukar annars vara värst å skulle lätt kunna skriva ner sida efter sida med grejer jag vill ha.

Men nix, mini-kort var ordet.

Fattar det inte riktigt, har jag tappat stinget fullkommligt?

Det enda jag har lyckats plita ner är Leilas mat på dvd, Leilas guldkants kokboken å så presentkort på ikea. Självklart har jag inte glömt min största önskan, en Kitchen aid-maskin, men den räknar jag inte precis med. :P

Till å med Martin har skrivit mera...


Nu ska jag slå in ett par klappar, sen blir det lunch. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards