Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Lisa - 23 december 2009 21:45

Nu har jag jul-ledigt ända till fredag.


Julafton i morron då.

Vi ska hem till M å P å fira med släkten hela långa dagen. :D

På morronen ska vi upp å mysa med en varsin julklapp.

Sen ska jag göra en gratäng å en västerbotten-paj som blir vårt bidrag till julbordet. :D


Har fortfarande inte en enda julkänsla så långt ögat når.

Hoppas det blir lite feeling i morron.


Har fortfarande ont kring ögat å i huvudet så jag ger mej här.

Men god jul väntar jag med att önska er tills i morron! :D

Gonatt!

Av Lisa - 23 december 2009 12:45

I början av månaden köpte jag ett tre-pack på Guldfynd innehållande öronhängen föreställande snöflingor, julgranar å tomtar.

Ganska fula egentligen, men jag tyckte det var ganska kul å ha, framför allt på jobbet.

I måndags kände jag att det var dags att använda tomtarna.

Men tji fick jag.

De är puts väck.

Jag har letat å letat å letat å försökt få Viggo till att erinra sej om han har gömt dem, men nej ingen lycka där inte.   

De dyker väl upp förr eller senare, men vem vill ha tomtar i öronen i juni? :D


Av Lisa - 23 december 2009 11:35

... eller lillejul eller den 23 december, eller vad vi ska kalla denna dagen. :D


Först måste jag förtydliga följande.

Jag är inte irriterad på min chef för att hon inte informerat mej om att tjänsten går att söka. (för övrigt är det en internannons, å jag är fast anställd å har rätt att söka denna plus de andra som annonsen syftar till. :))

Jag är irriterad för att hon vet att mitt vik har ett slutdatum å det är den informationen jag tycker jag har rätt till.

Att veta hur länge vi ska planera våra liv kring det schema jag själv har lagt.

Att kunna ha lite framförhållning å veta när det är dags för mej att jobba för "bokningen" å på så vis kunna veta vem som är min chef framöver å ansöka om semester på Viggos födelsedag å liknande.

Informationen om att jag inte får söka just den tjänsten jag går på beror på att man får inte bli team-ledare på en avdelning där man har arbetat. Om detta stämmer tåls att i frågasättas eftersom att jag då är ytterst begränsad(om jag nu önskar bli team-ledare) då jag har varit timanställd tidigare å jobbat praktiskt taget på alla demensboenden i kommunen mer eller mindre...

Då var det utrett hoppas jag.   


------------------------


För mej innebär denna dagen arbete mellan halv två å kvart över nio.

Är väl måttligt sugen(som vanligt nu förtiden) men det komemr säkert bli en helmysig kväll. :D

Olusten till att jobba i dag beror dels på att det faktiskt är dagen före julafton(då jag är ledig) å på att jag har svullnat up kring mitt ena öga under natten å ser ut som jag har fått stryk. :S

Det ömmar å jag ser inte klok ut.   

Hoppas det har gått över till i morron i allafall. :D

Nu ska jag ta en dusch å sen tjuvsmaka på brödet jag har ägnat halva morronen åt att baka. :D





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards