Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Lisa - 26 december 2009 19:31

Mitt uppmuntringsförsök i form av pizza å varm choklad var ingen hit precis.

Martin hade så ont så han inte ens kunde äta, eller ens sitta still. :S

Jag fick honom till att ringa jourcentralen, å fick komma dit direkt å hämta värktabletter.

Hoppas verkligen att de hjälper, för jag har aldrig sett honom såhär medtagen.


Nu ska vi ge oss i kast med den senaste Wallander-filmen, hade köpt glass men jag avstår nog den i dag. Är inte sugen alls.(måste sluta med en massa skräpmat, efter nyår blir det GI 2.0)

Får se om vi orkar oss igenom hela filmen eller om vi somnar vägge två. :D

Av Lisa - 26 december 2009 12:55

Håller på att organisera å sortera.

Har plcokat bort alla gosedjur från Viggo rum, de tar bara onödig plats, han tittar aldrig åt dem. Likså har jag sorterat bort leksaker å böcker som han har vuxit i från.

Ut med det gamla å in med det nya alltså. :D

Har även lagt över alla julbilder på ett usb-minne å kopplat in i den digitala fotoramen å kollat över allt annat vi har fått. :D

Nu väntar jag på att Martin ska tröttna på fotbollen å komma hem.

Ska tvinga honom att spika upp mina väggords-skyltar, har fått inte mindre än två stycken.

Jovisst kan jag egentligen göra det själv, men mitt ögonmått är sämre än mitt lokalsinne å jag tyar bara inte med att de ska hänga snett så jag väntar på Martin. :)


Ringamåla hade för övrigt vunnit en match å förlorat två. Martin ringde å de skulle stanna lite å kolla med så vi får se när de dyker upp. :D

Funderar på att lägga mej i soffan å börja från början på min Heroes-box å bara vila...

Eller så fortsätter jag städandet å plockandet å vilar i morron i stället...

Av Lisa - 26 december 2009 12:08

Innan vi helt lämnar julen bakom oss blir det lite bilder å info om gårdagens firande, med Martins sida av släkten hos Viggos farmor i Mörrum.

 

Julmat å å klappar blev det.

   


Å tomte, trots att ingen egentligen ville å att stämningen sjönk som tusan kom han, tomten a.k.a Håkan.

Viggo blev till en början fullkomligt panikslagen. Han grät å sög sej fast hos Martin.

Paniken var dock snabbt övergående, å tomten fick till å med ett par kramar.

Dock snudd på omöjligt att få bra bilder när två små paket-glada barn håller sej framme. :D Denna är den bästa vi har.


När julklapparna var öppnade(fick en massa fint, bordsduk, choklad-bok, tomte, presentkort på ikea å digital foto-ram) tog vi oss ett par varv runt granen. :D

   

En aktivitet som föll Viggo betydligt mer i smaken redan från start.


Tack så mycket för våra klappar å för i går. :D

Av Lisa - 26 december 2009 11:57

Annadagen är kommen.

I min värld känns det alltid som en söndag.

Annandagen innebär även KM i innefotboll.

Martin har spelat men i år struntade jag i att sitta på läktaren å inhalera gammal-fylla-lukt.

Jag å Viggo har varit hemma å bara myst i stället.

Länge sen det var bara vi två, å det behövdes.

Är så sjukt trött.

Dels för att det har varit mycket, på tok för mycket, på sistone.

På jobbet å jul å allt.

Å dels för att Martin inte ha sovit i natt.

Japp, ni läste rätt, Martin.

Han har haft fruktansvärd tandvärk.

Såklart har han legat å vänt sej å kvidit till tusen å nån gång mitt i natten gick han upp å satte sej framför tv:n.

Då som först sov jag en stund sen började Viggo stöka.

Stackars Martin satt där i soffan ensam å övergiven HELA natten.

Men vem har medlidande till övers klockan fem?

Inte jag tydligen.

Tänker kompensera honom med att beställa pizza å göra varm choklad med mini-marshmellows i kväll.   


En annan känsla som dessutom alltid slår mej, just tre dagar efter julafton är en mättnad på allt som har med jul å göra.

Jag vill plocka bort tomtar,gran å stjärnor å göra vårfint i stället.

Försöker mota undan känslan till efter nyår åtminstone, men granen kanske åker innan dess. :D   




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards