Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Lisa - 17 december 2009 20:49

Hittade inget snyggt att ha på mej i dag. Å inget tillräckligt varmt för 5 minus.

Varken i skor eller övriga kläder.

Att säga att jag hade en bad-hair-day är en underdrift, snarare bad-BODY-day.

Känner mej för tillfället som världen fulaste, slitnaste, tröttaste å tjockaste persone.

(OBS känner, jag vet att jag kankse inte är det, men det KÄNNS så)

Inte det mest idealiska utgångsläget när man ska handla en fin-klänning...


Å nej, i de första tre affärerna hittade jag inte ens nått värt att testa.

På Gina provade jag två men det var lip alternativt skratt-varning på bägge två.

Då drog Stina upp mej i nån affär (i samma hus som Gina å Kappahl mfl.) å engagerade expediten i mitt ärende.

Med följande krav började hon leta.

Den fick inte va heltvit, helsvart, kortare än knähöjd å inte för tajt.

Vi första försöket misslyckades hon ganska grovt då klänningen var på tok för kort å sen tog hon fel storlek.

Men sen började det likna nått.

Provade först en champange färgad i samma stuk som den jag sen valde, men den första var betydligt vidare.

Sen frågade hon om svart med mönster var okej.

Å visst.

Hänge undan den först.

Men gick tillbaka nästan direkt å köpte den.

Var skulle jag hitta en bättre liksom?

Dessutom tyckte mitt sällskap, inklusive Gustav, tyckte den var fin så... :)

Av Lisa - 17 december 2009 20:23

Första gången jag sitter ner i dag. Om man bortser från i bilen då vill säga.



 

En fullspäckad dag i Karlskrona som inbringade ett antal julklappar till å så då min klänning till bröllopet.

Är fortfarande jävligt irriterad för att jag lyckades köpa boleron i xs, men förhoppningsvis hinner jag byta den innan den 5. :P

Måste dessutom en runda in till stan i morron ändå, då det var ganska svårt att köpa nått till dem som var med. Det vill säga Stina å Gustav.


Köpte en liten grej till Martin. Han vet vad det är till å med, för han avslöjade mej. :)

Så jäkla fult var det.

Nu när vi satt å åt höll Martin på å säga att jag hade köpt Soda Stream-flaskor till honom.

Jag teg som muren tills han sa att de kostade 119 på Åhléns.

Då brast det, jag kunde nämligen inte hålla mej skratt då jag hade gett en tia mer på Elgiganten. :)


Har precis gjort en omgång Lion bars å är faktiskt helt slut.

Inte mycket vila denna lediga dag då. Som alltid.

Inte konstigt att jag alltid är trött!


Skönt att ha julklapparna klara(förhoppningsvis kan vi säga att vi är det i morron i allafall).

Nu är det bara det här med maten.

På juldagen föll potatisgratäng på min lott, eller ja, vår lott.

Martin får göra den eftersom jag jobbar till tre. Sen ska vi tamed prinskorv med.

På julafton har jag faktiskt ingen aning om vad vi ska bidra med, får ringa pappa å kolla...

Det som känns mest akut är på måndag, då vi ska börja firande med Emelie å Snoff å Stina.

Får fixa allt på dagen, jobbar ju hela helgen så då hinna det inte med.

På tisdagkväll ska vi träffa Martins pappa, men vi får se om vi skippar julmaten helt å hämtar mat då i stället...

Julstressad eller vad...?!


Är så trött så jag till med hoppar över att duscha.

Ska lägga mej på soffan å kolla på Per strax, sen ska jag sova!


Å hörrni, helt ärligt vill jag verkligen höra era åsikter om min klänning...

Av Lisa - 17 december 2009 18:26

 

(ingnorera min fruktansvärda min å dåliga hållning)

Förrutom att jag lyckats plocka åt mej en bolero i storlek xs är jag faktiskt ganska nöjd.

Vad tror ni?

Kan det funka...?!

Av Lisa - 17 december 2009 09:19

Nu ska vi snart bege oss in mot stan.

Gurri ska va hos tandläkaren klockan tio å vi ska vänta hemma hos Stina så länge.

Det verkar inte kommit så speciellt mycket mera snö, men det är några centimeter som ligger kvar. :D

Underbart!

Kanske inte världens bästa kör-väder, men världens bästa julväder! :D


Ha en bra dag för det tänker jag ha! :D


Av Lisa - 17 december 2009 09:08

  Mina mamma-ögon tåras av stolthet! <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards