Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Lisa - 22 december 2009 21:49

Pratade med min chef i dag.

Frågade rakt ut om jag skulle gå till jobbet på nyårsdagen.

Hon sa sej ha skrivit anställningsbevis för hela januari med, men sa inte ett knyst om att tjänsten är ute på annons...


Är kluven om jag ens tänker söka den nu.

Är jag team-ledare-material...?!

Av Lisa - 22 december 2009 20:50

Så då var det dags att redogöra över gårdagens festligheter. :)

Viggo fick dispens till att öppna sina paket före oss andra.

Inte mindre än tre klappar inkasserad den lilla gossen i från Nenne å Off. :D

I första paketet återfanns byggare Bobs traktor till Brio-järnvägen, ganska populär, men Viggo efterlös mest en "Bobben" å besvikelsen var svår att dölja. :D

 

I paket nummer två låg en Pippi-skiva, å den var Viggo desto nöjdare med. :D

 

Men favoriten var den sista klappen, en bil-transport-bil med tillhörande små bilar. :D

Tack så mycket för att ni skämmer bort Viggo.   


När Snoff kommit från jobbet å Viggo hade somnat var det hög tid för att äta. :D

Räkfrossa, med mycket hemmagjord majonäs å västerbottenpaj å dip plus en massa annat gott. :D


Efter maten var det dags för vår nya traditon, julklappsbyte. :) En mycket lyckad tillställning visade det sej. :D

         

Stina fick en tröja av Snoff.

Martin fick ett underställ å strumpor av Stina.

Snoff fick Backpacker 3 av mej.

Jag fick socker, salt å peppar-kar från Cult design av Emelie.

Emelie fick Alias säsong 1 av Martin.


Mycket lyckat var ordet. Alla fick till det bra tycker jag allt. :D

Jag är helt klart svin-nöjd med min klapp. Nått jag verkligen ville ha, utan att veta om det själv. :)


Resterande av kvällen dracks det rödvin (ramlösa för Lisa. :D) å spelades TP.

Fråga mej inte varför vi ens gav oss på det. :)

ALLTID samma scenario.

Emelie å Martin vill egentligen inte spela å ger upp på stubben, vilket sänker stämingen ett par snäpp.Det var ändå Emelie som var mest positiv till TP från första början. Det brukar vara mer regel än undatag att vi ger upp efter bara en kort stund men i går spelade vi dock färdigt omgången, å Snoff vann. :)


Klockan var över elva innan gästerna lämnade oss, å ja det var en mycket lyckad kväll. Det tål å sägas mer än en gång. :)


Tack för vår mysiga julfirande-premiär!   


Av Lisa - 22 december 2009 20:25

Ett litet försök att få julkänsla även här. :)

Rött hör ju julen till trots allt. :D   


Har jobbat till fyra i dag, å efter det har det varit fullt upp.


I kväll blev det julfirande med kebabtallrik å klappöppning tillsammans med Martins pappa, Viggos farfar. :)

 


Viggo fick Brio-järnväg å en tröja. Jag å Martin presentkort på ikea. :) TACK!


     


Är ruskigt trött i dag. Har blivit på tok för lite sömn på sistone.

Håller tummarna för att natten som kommer blir lite bättre...

Ska snart bjuda er på bilder från gårdagens julmys, men måste sträcka lite p¨mej först.   

Av Lisa - 22 december 2009 06:27

Hade en riktigt toppen kväll i går.

God mat å lyckade julklappar(mer info å bilder kommer vid tillfälle. :D).

Somnade runt tolv, inget man är precis van vid å sen stökar Viggo. :S

Han har hållt på å vaknat en massa nu i flera veckor.

Antar att det är nån period, men fuck vad tradigt det är.


Ska snart till jobbet nu.

Där jag ska befinna mej ända till fyra. :S

När jag kommer hem ska vi träffa Martins pappa för ännu mer julfirande.

Vi skippar dock julmaten i dag också å beställer kebab. :D


Ingen rast å ingen ro.


På återseende!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards