Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Lisa - 1 december 2015 20:42

Ful-enen är pimpad.

Med en mer blå slinga än vad bilden visar som jag roffade åt mej hemma hos mamma.
Inte så jättemycket snyggare kanske.
Men det får duga. :P

Först bara måste jag älta av mej lite medicin-tankar.
Började med mina tabletter(mot nedstämdhet då alltså...!) i lördags.
En halv tablett nu från start å jag är som jag varit inne på innan beredd på å krascha å deppa i hop totalt innan det "ska vända" å få mitt psyke stabilare å förhoppningsvis dämpa min ångest(å den bästa av världar utrota det sistnämnda! :)).
Jag känner mej inte ryckigare i humöret eller mer nedstämd än.
Inte alls.
Men däremot har jag både dag å i går haft känsla av att "va drogad". En känsla som närmst beskrivs som en bakfylla eller trötthet efter en magsjuka(hos barnen med måååånga vaknätter!).
Jag känner mej okoncentrerad å får anstränga mej för å inte sitta å stirra blint framför mej..
Okej, det var liiiite överdrivet, men ni fattar kanske hur jag menar?

Jag avskyr å förlora kontrollen(vägrade ju lustgas när barnen föddes av den anledningen för tusan! :P) så den här upplevelsen av att va "trög" är sjukt obehaglig.

Å såklart tvivlar jag.
Tänker är det värt det?
Ska jag va sån här jämt om jag äter medicinen?
Behöver jag verkligen?
Är det så farligt?
Om jag kanske kunde...?


Sen tänker jag på att min doktor sa att om jag inte behöver medicinera så känner jag ingenting alls.
Å det gör jag, om än obehag än så länge.
Så.
Jag forsätter kriga. Å hoppas.

Å faktiskt tror jag att jag är lite normalare i huvudet nu i kväll...?
*håller tummarna*

Så nu fick jag ur mej det.
Nog för denna gången då.
Men räkna med mer tjat framöver. ;P

Tycker det vad en aningens dålig respons på mitt tidsinställda inlägg i dag.

Så jag frågar igen. :)

Vad äter man på Väla/i Helsingborg?


Annars då?

Jo. Vi har tränat i kväll jag å Stina.
På gymmet i stan. Box-pass.
Riktgt kul.
Men så hiiiiiimla svååååårt.
Fast det var ju bara andra gången jag testade trots allt. ;)

Nu ska jag fortsätta med Ernst julavsnitt(finns på play!) här, så vi är i fatt lagom till torsdag när det är dags för nya de avsnitten! ;)

Vi hörs i morron.
Kram å hej på er! ;)

Av Lisa - 1 december 2015 15:03

Vi drog å hälsade på i föräldrarhemmet en runda. ;)

Tur mina barn har en mormor som gillar å pyssla... ;)

Av Lisa - 1 december 2015 10:51

Jajjamensan.
På lördag närmare bestämt. :)

Då ska vi göra något vi sällan gör.
Nämligen utflykta.
Utan barn.
Utflykter gör vi ju ofta, men Viggo å Leo är ju oftast med då. ;)

Vi åker inte ensamma på lördag heller, utan har sällskap av Stina å Daniel(no shit va? :P) medan grabbarna hänger med mormorn å morfarn.

Vart vi ska? ;)

Jupp.
Helsingborg å främst Väla.

Tror faktiskt inte jag varit där(möjligen en gång, om det är just det köpcentret jag kan minnas från en semester som barn. det märker vi. :P) å det ska bli mysigt å göra något.

Förhoppningvis klirrar vi alla julklappar med. ;)

Vad tycker ni?
Är Väla bra?
Finns där något man inte får missa?
Finns det något bra matställe?(mycket viktigt! :P)

Av Lisa - 1 december 2015 07:15

Första december i dag.
Är det klokt?!

En cranberry-lotion gömde sej i min första lucka! :D


Ja, gomorron på er! ;)
Har sovit hyfsat bra måste jag säga, framför allt somnade jag bara kort efter att jag lagt mej å det får man va glad över! ;)
Att jag ändå är hopplöst trött å mest ville ligga kvar när klockan ringde, det får jag försöka jobba bort om jag inte vill bli helt uttråkad på livet...! ;)

Annars är tankarna här mest upptagna av medicin-ält. Kommer det hjälpa? När i så fall? Kommer jag märka det? Är jag förändrad? Kommer jag krascha å må sämre? Osv. Osv. Osv.

Jag har lite bråttom som ni hör, men jag vill så gärna veta.
Hur osunt det än må vara att äldsta i hjäl sej på vägen till målet. :P

Glada nyheter i dagens tidning i dag.
Ett sista avsnitt.
Å ett julavsnitt(som jag inte var säker på) kvar innan jag måste säga farväl till familjen Crawley å alla andra på Downtown för alltid.
Hatar när serier är slut. Men som sagt. Ett julavsnitt säger man inte nej till! :)


Nu önskar jag er en bra dag.
Så hörs vi senare! ;)

Kram å hej! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards