Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Lisa - 26 december 2015 15:31

Premiär för nya byxor å nytt hårband(ja, det är ett annat! :P) å dags för lutfiskmiddag! ;)

Hurra för julen eller vad säger ni? ;)

Av Lisa - 26 december 2015 14:37

Eftersom jag har en grundfysik som är allt annat å lita på kompserar jag upp mitt julfrosseri med en timme på gymmet! :)

Dagens pass blev det jag inte hann med i går dvs CT, armar/axlar/rygg å så en liiiiiten snabb kilometer på bandet! :)

En dusch på det sen bär det av mot föräldrahemmet å familjesammankomst av det bästa slag. :D

Av Lisa - 26 december 2015 10:36

Här sitter jag å försöker lugna ner mej.

Har den där typiska nu-är-det-över-stressen man allt som oftast drabbas av efter julhelgen, när man helst vill slita ner varenda jul-pinal å bara städa ur i kylen å äta fräscha å nyttiga grejer.

Ganska trivsam känsla förvisso, men inte ännu.
Jag vill stanna i den slappa jul-bubblan å njuta av allt det härliga lite till utan att hela tiden tänka stimmiga tankar om "sen".

Det finns så mycket kvar av myset liksom.
Dagens middag å sen nästa vecka är det min favvis-högtid å jag vägrar vakna i slutet av januari å ångra hur jag stressade mej igenom allt det härliga.

Så.
Jag tror banne mej jag ska ta med kaffet till sängen å bädda ner mej framför en film.
Men först ska jag "bara" städa undan de kraschade pepparkakshusen. :P


Hur har ni det?
Har ni firat klart å har ni fått några roliga julklappar?
Berätta gärna! :)

Av Lisa - 26 december 2015 09:05

Lördag är det va?

Martin å Viggo var uppe tidigt här i dag(no shit?! :P) å har redan blivit hämtade av Gustav för å åka å kolla på KM i väggahallen! ;)

Jag å Leo, som sovit tätt intill mej sen klockan två, är kvar hemma å myser mest.
:)

Det känns som en typisk annandag jul med lego över hela vardagsrummet(för det har vi ju inte jämt?! :P) nya spel över hela matbordet å kassar med nya grejer å allmän oreda överallt.

Denna annandag innebär julens absolut sista å mesta frosseri nämligen "lutfisk-middag" hos M å P. :)
Jag är äter ju inte själva lutfisken, men allt annat å spättan jag får i stället är så hysteriskt gott att jag jublar högt! :)
Men bäst av allt är nog ändå att Gustav anlände från Kalmar i går kväll så hela "min" familj är samlad.

Ja, ni hör ju själva vilken dag vi har å se fram emot här..? ;D

Nu ska jag försöka röjja undan bordet åtminstone å sen fixa en frukost åt oss! ;)

Vi hörs igen mycket snart skulle jag tro! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards