Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Lisa - 12 december 2015 21:09

Nu har den lilla damen blivit hämtad av sina mätta föräldrar! ;)

Vi har kommit bra överens men hon var lite sur å skrek just när Anna å Jimmie kom, såklart! :P
Tack för i kväll Alice å tack för lånet säger vi! ;)


De egna barnen är nerbäddade för natten å jag å Martin ska se på Jul med Ernst(fortfarande torsdagens avsnitt!) å somna på soffan(somliga fortare än andra gissar jag! :). ;)

I morron håller vi tummarna för att det inte ösregnar för vi tänkte åka å hugga oss en gran! ;)
(Som sen ska massakreras med idel fult pynt. :/ Någon ska jag investera i fina kulor å sånt. Fram tills dess låter jag resten av familjen hållas bäst de vill... När ni ser vår gran, å då i synenhet topp-stjärnan kommer ni förstå precis vad jag menar..!)

Kram å gonatt å tack för i dag!(även fast ni är i tystaste laget! :P)

Av Lisa - 12 december 2015 17:53

Vi har finaste sällskapet här i kväll! :)

Av Lisa - 12 december 2015 15:50

Tröttheten kommer smygande nu.
Kanske man skulle brygga dagens tredje kanna med kaffe..? ;)

När jag inte kört skyttetrafik på barn har jag hängt i köket i dag.
Kokat marmelad å förberett middag.
Å gjort ett mycket enkelt frysrens-tilltugg. ;)
Nämligen quasadillas.
Fyllda, stekta tortillas alltså.
(Steks i torr stekpanna tills osten smält!)
Just i dag med bara riven ost till barnen å riven ost/jalapeno relish till å oss vuxna(Martin fick såklart GF-tortillas).

Det är även gott med någon god salami, lök eller getost.
Ja vad man vill egentligen. :)

Är det något vår frys svämmar över av är det öppnade paket med tortillas å små påsar med riven ost så det blev lite rensat här.
:D
(Bra projekt det där, man känner sej lite duktig. Har planer för morrondagens middag från frys å skafferi också! ;)

Viggo älskade sina quasadillas å krängde både sin egen å den något mat-tjuriga lillebroderns ranson. ;)

Även Martin har kökshängt i dag.

Gjort årets julsnaps(med pepparrot) å Mozartkulor.
;)

Hoppas ni har en fin dag ni också.
Hej så länge! ;)

Av Lisa - 12 december 2015 11:04

I dagsljus!
Kolla så fin! :D

Ett stort älska på den helt klart! :)


Fatta att jag glömt dagens stora happening i morse..?! :)
Jag(å bara jag! :)) ska äntligen få barnvakta min favorit-bebis i kväll.
Alice kommer hit medan hennes föräldrar äter julbord! ;) (säg inte till dom att jag hade glömt det bara för då kanske dom ångrar sej! *vettskrämd emoji*)

Vi är hemma från fotbollen å pausar lite innan jag ska chaufföra till nästa grej.
Äter världens godaste kaka å dricker kaffe medan jag planerar middag(å nyårslöften å andra idéer).

Har fått för mej att handla minimalt nu fram till julafton i ett försök att tömma frysen så mycket som det går innan jag nyårslovar att handla mer ekonomisk 2016! ;)
(Obscent matkonto på Ica under året. Det är nästan lite sjukt!)

Ska ösa upp mej lite kaffe(med kardemumma, stående i december) å sen marinera lite ytterfilé som ska samsas med potatis, paprika å lök i grekisk pyttipanna(finns i arkivet!)här i eftermiddag! :)

Vad ska ni äta i dag?
(Det går i ett nafs å svara! ;)
Dialogen ni vet. :P)


Hej så länge! ;)

Av Lisa - 12 december 2015 08:17

Äntligen!
Handkräm i kalendern i dag! :)

Ja. Vad ska man säga om min fortsatta fredagskväll?
Jag velade i typ 45 minuter om vilken film jag ville se, letade förgäves efter Love actually å bestämde mej till sist för torsdagens avsnitt av Ernst jul(vårt nät gav ju upp lagom tills vi skulle se det i torsdags..!).
Började må illa å såg bara 20 minuter innan jag bestämde mej för å försöka sova strax efter tio.

Å det gjorde jag.
Försökte alltså.
Lyckades väl somna till runt midnatt.
Drömde stress-drömmar om missade kalas å vilseköring å vid tretiden kom Martin hem å då blev jag klarvaken. :/
Lyckades väl slumra till lite där på morronkvisten sen, men sen halv sex har jag varit vaken.

Suck alltså.
Vissa nätter är liksom bara skrot.

Nu känner jag mej tack å lov inte särskilt utmattad ännu åtminstone å lördagen innebär inga större kraftansträngningar heller.
Min tradiga rygg behöver nog ett dygns vila till så inte ens träna ska jag göra.
Skjutsa Viggo till fotbollen ska jag dock(fatta att dom tränar i Mörrum..?!) å sen ska Leo på ett kalas vid lunch. Men det är också allt som är inplanerat! ;)

Ha en bra lördag.
Så hörs vi snart igen! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards