Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 december 2015

Av Lisa - 11 december 2015 19:25

Ett litet tag tänkte jag faktiskt struntat i att laga mat å ätit någon äcklig meny på the big M tillsammans med barnen.
Men jag tog tack å lov mitt förnuft till fånga å utnyttjade min möjlighet att njuta av gluten. :P

Det här var verkligen galet, galet gott! :)
(Receptet finns hos http://gourmettjej.blogg.se )

Av Lisa - 11 december 2015 17:55

Allvarligt talat.
Att ta med två fredagströtta kids till McDonalds för å äta där bär man samtidigt är lätt Illamåend å känner sej lite down är verkligen inte att rekommendera...
Vi tog oss igenom det, å en dag med energi hade jag nog till å med tyckt att det funkade lagom bra, men denna gången kändes det mest som jag tjatade å tjurade å förstörde barnens mys. :(

Har riktigt dåligt samvete för det å kände mej som sämsta mamman(å människan) ever när vi svängde in på uppfarten.

Möttes av världens finaste krans på trappan å tog till lipen av tacksamhet. <3

(Svindålig bild, men jag intygar, den är den finaste jag sett på länge.)


Det är min söta pappa som stod för den leveransen men jag får nog lugna mej en stund innan jag ringer å tackar för å minimera risken att fördärva deras mys också med mitt lipande... :D

Pyjamasbyxorna är på här å nu ska jag tända varenda ljus, sätta på lite musik, laga min pasta(behöver äta! :)) å öppna en flaska El coto.

Sen ska resten av kvällen spenderas i soffan tillsammans med boysen! ;)



Kram på er nu å hej på en stund! ;)

Av Lisa - 11 december 2015 15:33

Ryggen känns redan bättre å vi är hemma å vänder innan vi ska skjutsa Martin å stanna å äta PÅ McDonalds.
Jag ska fortfarande ha pasta-frossa men barnen har blivit lovade detta "underbara" fredagsmys!
Hur kul kan det va liksom?
*emojiapan som håller för ögonen*

Fick ett tips på på mitt tidsinställda smink-inlägg om ögonskuggan här ovan.
http://www.tikei.se/produkter/oegonskuggor/tikei-oegonskugga-serenity.php
Verkar onekligen intressant! ;)
Tack för det tipset! ;)



Rätt skönt med helg igen.
Känner mej ganska så splittrad i dag igen.
Lite stressad å orolig.
Kan inte sätta fingret på vad som är orsaken men det känns liksom inte helt hundra.
Hoppas det lugnar sej under kvällen för det är så drygt...

Vi hörs sen oavsett.
Kram å trevlig start på helgen! ;)

Av Lisa - 11 december 2015 11:15

Ni vet ju att jag älskar pyjamasbyxor vid det här laget.

Nu kan man ju inte precis använda dem någon annanstans än hemma. :P

Men jag har svårt för jeans å tajta byxor till vardags(särskilt med nuvarande extra kilon) så jag har letat å letat efter sköna byxor som är snygga också.


Å tänka sej.

Jag fann dem på Cubus.


Först köpte jag dem i grått.

 


Sen tyckte jag dom var för snygga för å ha på jobbet så de hänger fortfarande i gardroben å väntas på att anvädas i hop med den perfekta svarta blusen som jag fortfarande inte funnit. :D


Veckan efter sen köpte jag mej de svarta.

:D



 

Svårt å visa på bild men jag älskar dom.

Perfekta fickor å mjuka samtidigt snygga nog å ha på sej på den typen av jobb jag har. :D

Å priset är precis lagom för jobb-byxor. :P


Tyvärr verkar både byxorna(å tröjorna som jag med tagit sikte på) va slut på webben men det verkar som de ska komma igen framöver.

Det hoppas jag i allafall, för jag kan absolut tänka mej fler färger.

Å om inte annat tror jag ni fortfarande kan hitta dem i Cubus-butikerrna. :)

Av Lisa - 11 december 2015 09:31

Jag köpte ju en vi skugga från Make up store i lördags.
( denna för å va mer exakt: http://www.lyko.se/make-up-store/make-up-store-microshadow-white )

Jag ville ha vit utan glitter i å det fick jag, men jag tycker ändå inte denna håller måttet.
Den blir mest ljus, ljus beige.

Mary Kay har tyvärr ingen helvit(?! :() men något annat märke kanske erbjuder vad jag letar efter?

Någon som sitter inne med ett tips P bra ögonskuggemärke?
(även om ni inte testat just en vit..)

Av Lisa - 11 december 2015 07:06

Här ser ni en herre som vaknat på mindre bra fredags-humör.

Han blev ovän med sin pappa för en bra stund sen å har legat sådär sen dess å tjurat. :P
Outfiten of the day är all in på dinosaurier som synes. ;P
Leo matchningskänsla alltså, den är unik! ;)

Själv är jag faktiskt också lite småsur.
Fick ont i ryggen när jag kom hem från träningen i går(snedbelastning skulle jag gissa) å har legat på en varm vetekudde å kurerat hela natten.
Klockan var ställd på träningstid men jag hade lika ont när jag vaknade så det obligatoriska fredagslöpet fick skippas i dag. ;(

Hoppas värme å vila å en uns av heatlotion kan göra så det släpper fortast möjligt igen...!


Fredag i dag då.
Jobbelijobb å sen fredagsmys med barnen å färsk pasta å ett kik på Love actually(om jag hittar den nånstans..?!) medan mannen i huset är på julbord med kollegorna! ;)

Vad ska ni hitta på i helgen?


Ha en bra dag.
Kram på er vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards