Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 december 2015

Av Lisa - 7 december 2015 20:49

Ja tvi.
Det måste varit de vidrigaste 4 kilometrarna jag sprungit i hela mitt liv.
Jag ville ge upp vid 2, gav mej tillåtelse att sluta vid 3 men lyckades ändå nå mitt uppsatta mål.

4 kilometer.
Under 25 minuter dessutom.

Det får jag va ruggit nöjd med ändå..! ;)

Å dessutom är det ett stort steg att gå å träna ensam, å göra något jag inte är så särskilt bra på till allmän beskådan om så vore.

Jag skiter faktiskt i hur jag ser ut å hur mycket jag flåsar å bara kör...! :)
(Å tänker: jag orkar inte-jag orkar inte-jag orkar inte. *emojiapan som håller för ögonen*)

Å det är lika mycket vinst som löpningsframstegen i sej! ;)

Av Lisa - 7 december 2015 17:19

Längtar tills dessa slår ut...! ;)

Har precis vinkat av Martin å Viggo till pingisen å pustar ett par sekunder efter "matlagning"(falukorv å pasta å omelett, så lagat å lagat vet jag inte. :P).


Måndagar ja.
De har inneburit ångest å olust i jag vet inte hur många veckor tillbaka.
Förra måndagen var jag avtrubbad å drogad så då var det lugnt å i dag känns det faktiskt också okej.
I kväll är sista gången med en halv tablett å from å med i morron ska jag öka till en om dagen.
Analysen so far är ju då den där drogade känslan de första dagarna å total aptitförlust å muntorrhet efter det. Sen kom jag på att det inte var krav på å ta tabletten på morronen å bytte tid till kvällen å har nu eventuella biverkningar på natten i stället.
Något mentalt sammanbrott å mer ångest har det dock inte varit tal om ur mina tio dagar med medicinen å jag håller mina tummar för att just den biverkning inte drabbar mej under kommande veckor.

Jag vill inte ropa hej ännu, men jag är hoppfull inför hur jag faktiskt kan bli hjälpt rejält på kemisk väg. :D

Det här ljuset från Lagerhaus kan varmt rekommenderas, likaså Ikeas i "lite finare glasburk" som heter Lugga av budget-varianterna av doftljus.

Vilka sorter gillar ni?
Mitt förråd börjar sina här å jag vill gärna ha tips om vilka jag ska spana efter framöver? ;)

Annars sitter jag här å sörjer Downtown Abbey. Jag är ju inte så bra på att avsluta serier(vad drog jag ut på sista Dexter-avsnittet, 1 år..?!) å söker med ljus å lykta efter en serie av lika hög kvalité som kan hålla min sorg nere fram tills det kommer nya GoT-avsnitt.

Så sitter ni inne med världens bästa serie-tips snälla dela med er..? :)


Nu ska jag stoppa undan min telefon å tvinga Leo att spela lite spel med mej här. ;)

Sen ska jag fixa resterande av veckans tidsinställda inlägg å dejta löpbandet sen vid åtta. ;)

Vi hörs!
Kram å hej!

Av Lisa - 7 december 2015 13:11

Passar på å sitta en stund i solen(?!) på min rast! ;)

Inte mycket man fått av den varan på sistone precis så det gäller å passa på. ;)

Av Lisa - 7 december 2015 09:59

Jojjomensan.
Vi testar ni griljering i år.
Med inspiration från the one and only Ernst! ;)

Hur tar man snygg bild på en skinka? ;P

I original-receptet för man ströbröd av kavring, men det finns inte som glutenfritt så vårt ströbröd gjordes av glutenfritt vörtbröd.
(Rosta brödtärningar tills de är "torra" å mixa till ströbröd)

Griljering a la Ernst.

Blanda 2 dl ströbröd med 2 ägg, 2 dl sötstark senap, 1 1/2 dl mörkt muscovadosocker salt å 1 msk torkad rosmarin.

Täck hela kokta skinkan med blandningen å griljera i ugnen(225 grader) tills "smeten" stelnat å tagit färg.

Av Lisa - 7 december 2015 07:47

En härlig helg går till historien. ;)

Då kör vi på ny vecka! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards