Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 december 2015

Av Lisa - 8 december 2015 20:18

Dagens middag alltså.
http://www.jennysmatblogg.nu/2013/11/03/falska-wallenbergare/
To die for.
Ni måste testa!
Å prova att riva muskot i mosen, det är bara så gott! ;)
Jag riktigt längtar till lunchen i morron! :P

Ni vet ju vid det här laget att jag nästintill uteslutande använder hudvård å smink från MaryKay.
Anna var å lämnade av en(?!) grej jag beställt å så denna skugga som en julklapp! ;)
Hurra till det! :P

Har varit å boxats på gymmet i stan.
Så himla kul. Men fortfarande precis jättesvårt. :P
Duschade å bastade där. Den ultimata vardagslyxen, att va redo å klar redan innan man kommer hem. ;)


Nu ska jag bre mej ett par nostalgi-mackor å dricka lite te å faktiskt starta upp min, mer än lovligt, sega dator å greja lite med bloggen därifrån! ;)

Hej på er så länge! ;)

Av Lisa - 8 december 2015 14:59

Prick å precis hela dagen i dag har jag dels grämt mej över bristen på morron-öppet bageri här i byn å dels drömt mej tillbaka till barndomens frukostar.

Så gott som varje morron var pappa på Floréns å hämtade nybakta frallor åt oss å på eftermiddagen åt vi nästan jämt dagsfärsk "knalle" från samma bageri till mellis. ;)

Det var tider det. ;)
Kan va ett av mina bästa minnen från när jag var liten faktiskt.
:D

Av Lisa - 8 december 2015 10:30

Om ni har tröttnat på potatis å pasta men tycker vanligt ris är lite väl trist, då kan jag tipsa om en risotto(som tillbehör eller ensamrätt!).
Just denna varianten åt vi som tillbehör till tonfisk härom fredagen. ;)

Du behöver:
50 g pinjenötter
2 charlottenlökar
2 vitlöksklyftor
1 1/2 dl arborioris
2 tsk paprikapulver
1 dl vitt vin
1 klick smör
7-8 dl varm hönsbuljong
10 körsbärstomater
Bladspenat
Riven parmesan

Koka först upp buljongen å håll den varm.
Börja sen med å rosta nötterna i en torr stekpanna.
Skala å hacka löken å fräs den i smör.
Fräs riset tillsammans med löken.
Blanda ner paprikapulver å vin.

Späd med lite buljong i taget(det ska koka in mellan varje "slev") tills riset mjuknat men fortfarande har en kärna. (Tar runt 20 minuter)

Halvera å fräs tomaterna i lite smör. 

Rör ner lite smör å riven parmesan(1-2 dl) i risotton å låt det smälta innan tomater, spenat å pinjenötterna också går i.


Klart att serveras.

:D

Av Lisa - 8 december 2015 07:14

Jag har börjat sova bättre på nätterna, men jag känner mej ändå lite sliten i dag(på andra dagen av veckan bara..?! :/)

En helt vanlig tisdag väntar oss.
Med jobb.
Falska Wallenbergare å mos(recept Jennys matblogg: http://www.jennysmatblogg.nu/2013/11/03/falska-wallenbergare/ )

Å så ska jag boxas en timme vid sextiden.

;)

Min adventskalender.

Var lite besviken de första dagarna, för jag fick bara samma saker som förra året(å som jag har kvar av..) sen vände det å de senaste dagarna har jag fått toppengrejer..! ;)
I dag var det en fransböjare, så det är kanske på tiden att jag lär mej använda nu? ;)

Ha en bra dag!
Vi hörs! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards