Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Lisa - 3 december 2015 21:10

Dagen gick i en rasande fart trots den där extra tiden jag svamlade om i morse.

Först mötte vi upp Martin på stan för å gå till banken å skriva om å greja med våra pensionsspar.
Jag hatar som ni vet å gå dit å sitter mest å tänker "får man gå hem snart" å kämpar med att inte se ut som den emojien som gnäller om ni vet vilken jag menar? :)
Några som uppenbarligen vantrivs snäppet ännu mer på banken är tydligen våra barn.

De var precis utspårade å migränen var mycket nära när vi efter fyrtiofem, nästintill olidliga minuter äntligen signerat klart å kunde kasta oss vidare hem till Stina å tapetsera lite. ;)

Överjävligt snyggt blev det för att tala klarspråk. :D



Sen åkte jag å Stina till träningen å det gick faktiskt bra med tanke på hur negativa vi var innan det började! ;)

Nu ska mysa ner mej här å avnjuta kvällens avsnitt av Jul med Ernst innan jag ska försöka sova bort huvudvärken som envist hänger sej kvar.

Kram å gonatt på er! ;)

Av Lisa - 3 december 2015 13:56

Jo jag erkänner.
Jag har skrivit en "jul-frossa" lista på saker jag vill baka eller laga nu i december.
Det är skinka(med ny sorts griljering?!?) å senap förståss å godis å glögg å marmelad.
;)

Kanske om börjar så smått redan nu lite pö om pö så kanske jag rentav kan få lite harmoni å njutning av december i år? ;)

Jag hittade dock inte kardemummakapslar på Ica...
Ingen som möjligtvis sett det nånstans? ;)

Vad har ni för måste å julfavoriter?
Lämna gärna en snabb rad innan ni hetsar förbi.
Det är så himla kul å höra från er. <3

Av Lisa - 3 december 2015 12:28

Det stod kalvfond å tomatpuré på min lista..

Det blev en hel del mera, främst till små å stora jul-projekt, bla. Årets första skinka. :D

Lagom kul å öppna kofferten för å lägga in allt...

Där var en anigens upptaget får jag säga. ;)

Av Lisa - 3 december 2015 07:47

Jojjomensan.

Den 3 december å termometern i bilen visar på en halv grad mer än den gjord enär vi körde hem från Mange å jajja's bröllop på midsommarafton..

Undra på att det är lite skralt med julkänslan? :P

Av Lisa - 3 december 2015 07:14

Jaaa.
Igen?
Tiden är ju bara för speedad.

Sjukt trötta ögon i dag å jag borde verkligen fundera på någon roligare frisyr.
Men nä.
Tiden är för knapp för sånna projekt. ;)

I dag har jag dock lite extra av den värdefulla varan.
Slutar tidigt å ska handla en sväng innan Viggo slutar å sen i eftermiddag ska vi till banken(värsta som finns!) å sen blir det cirkelträning för min del medan Martin sätter upp en ruggigt snygg tapet hos Stina. (Kanske kan jag "glömma" rullarna å sätta upp den här i stället? ;P)

Nu måste vi dock bege oss ut i mörkret.

Ha en bra dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards