Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Lisa - 2 december 2015 20:51

Tänkte egentligen tagit en tur till gymmet i kväll men jag gjorde en Stina i stället å "litar på min grundfysik".
*emojien som skrattar så den gråter*
Yeah right. :D
Här finns ingen grundfysik å lita på inte, men poängen är att jag struntade i å träna helt enkelt. ;)

I stället hävde jag mej på soffan så fort barnen lagt sej för å insupa lite mer jul-feeling tillsammans med 2 gånger Ernst å Martin. ;)

Urusel skärpa, men ni ser att vi tjyvsmaka på fudgen, som inte ens hunnit stelna. ;)
Goda redan å godare blir dom. ;)

Är fortfarande i tröttaste laget, men vakuum-känslan är betydligt svagare som jag nämnde innan å kanske kan jag våga hoppas att jag ska känna mej som mej själv inom det närmsta? ;)

Nu ska jag kolla på morden i Sandhamn innan det är dags för nerbäddning! ;)

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 2 december 2015 18:41

Rockyroad-fudge in tha makeing! ;)

Testade å gillade redan förra året så nu är det dags för denna julens första omgång av detta smarriga godis.

Jag gillar "vanlig" rockroad också, men fudgen är snäppet ännu godare med sin mildare smak.
(nä, jag blir aldrig vuxen nog att älska mörk choklad fullt ut.. :P)

Receptet får ni såklart.

Smält 200 gram mjölkchoklad(Odenses är glutenfri), 200 gram mörk choklad tillsammans med 25 gram smör.
Rör i en burk kondenserad mjölk.

Dela 200 gram dumlekolor i bitar(3-4 på varje) å tillsätt dem, två nävar minimarshmellows, 1 dl pistagenötter å 1 1/2 dl salta jordnötter i chokladen å rör i hop.

Bred ut i en form ca 2 cm tjockt å ställ kallt nån timme innan ni skär upp i lagom bitar.

Minimalt jobb.
Maximal njutning.

Av Lisa - 2 december 2015 16:32

Till er som kan tänkas va intresserade finns det nu en helt ny kategori i mitt bloggarkiv.
Recept-Jul.
:D

Hittills rymmer den mest recept på olika sorters godis, men jag planerar att fylla på med mina jul-favoriter allt eftersom.
Mest mat å recept såklart, men det kan smyga sej in lite annat julrelaterat också. ;)

Hoppas ni gillar! ;)

Av Lisa - 2 december 2015 15:23

Barnen har med sej varsin kompis hem å som synes leker de som tokar än så länge! ;)

Legot är all over the place men vad gör det? :D

Mitt huvud känns lite klarare(hurra så skönt!) i dag men aptiten lyser med sin frånvaro. Är absolut inte sugen på någonting å det ruggigt svårt å få i sej det mesta..
Hoppas det är snabbt övergående för man bli lätt lite extra energilös när man inte äter så bra...

Hade inte hunnit förbereda något inlägg tills i dag, men jag hoppas kunna få i hop några stycken tills i kväll.
Har både recept å önskelistor å grejs i huvudet så om hjärnan vill samarbeta ska jag nog få i hop något vettigt till de kommande dagarna. ;)

Nu ska jag dock försöka rota fram middagsingredienser.
*håller tummarna*

Hej så länge! ;)

Av Lisa - 2 december 2015 07:16

Det är ett litet budskap på varje ask i min kalender:

Onsdag.
Bad på jobb å inga bokade aktiviteter på kvällen.
En ganska trivsam paus såhär mitt i veckan.

:)

Viggo kollar julkalendrarna nu innan vi ska åka. ;)

Jag såg det inte i går, men Martin var inte särskilt imponerad efter första avsnittet å Leo vägrade ge det en chans ens.
Viggo gillade det väldigt mycket dock, å vad det verkar kommer han lära sej en massa nytt. ;)
Jag har hört olika bud, men mest negativt faktiskt, men så är det å andra sidan nästan varje år. :)

Nu ska vi bege oss.
Hörs senare! ;)

Kram å ha en bra dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards