Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Lisa - 16 december 2015 21:23

Hur söt är inte han da?
<3

Han har lagt sin kudde mitt i sängen å lagt sej själv med benen mot huvudändan! :)


Nu som först har jag letat mej ner på soffan. Å tur var väl det för jag lyckas inte med konststycket att få ljud på Leilas jul eller byta hdmi till Apple-tvn..!
Hopplöst det där med teknik. När jag väl lärt mej är det dags å köpa nytt.
Måtte den där träningen ta slut så jag kan motverkar min gamnackes utveckling lite genom att kolla fram på tvn å inte ner på telefonen..!

I vilket fall var kvällen hold up's av det trevligaste slaget.

Daniel skulle hämta sina däck i vår källare å med sej hade han en styck Stina med. ;)

Vi har facetimeat om julmat med M å P å avverkat andra viktigheter! ;)

Väldans trevligt å se dom lite så här mitt i veckan.
(Om jag träffat Stina både i måndags å i går..? Mmm. Så kan det va! ;))


Nu säger jag tack å hej till er för i dag. Men innan mitt gonatt "påminner jag lite" igen om att jag gillar när kommenterar. Mycket! ;)

Kram å gonatt! Vi hörs i morron! ;)

Av Lisa - 16 december 2015 18:34

Har stirrat på telefonen i typ tio minuter å försökt komma på en vettig rubrik. Utan framgång som ni ser. ;P


På söndag ska vi(mamma, pappa, Stina å jag) hälsa på farmor i Jönköping.
Vågar man hoppas på en tur inom Lager 157?

http://www.lager157.com/artikel/poncho-knitted-poncho-poncho

Har velat ha svart poncho i evigheter men inte hittat någon till vettigt pris innan men denna ser ju rätt vettig ut på bild åtminstone! ;)


Jahapp.
En onsdag har snart gått.
Har jobbat å sprungit en stund på gymmet som ni vet å nu sitter alla här å skräpar i olika hörn av huset.
Viggo ser dagens julkalender å jag säger det igen: jag älskar det! ;)

Martin ska tydligen träna fotboll sen å jag ser fram emot att bara drälla på soffan å umgås med mej själv å leilas jul på dvd! :)

Vi hörs säkert därifrån sen!

Hej på en stund! ;)

Av Lisa - 16 december 2015 15:55

Med en liten son hos kompis å en annan son som är stor nog att va hemma själv passade jag på att riva av dagens löpbandspass redan klockan tre! ;)

Det var tungt å segt å jag gav upp lite för lätt, men jag gjorde det åtminstone! ;)

Nu ska jag duscha av mej å sen laga middag(å stå i stekos! :/) å sen kan resten av kvällen spenderas med boysen! ;)

Av Lisa - 16 december 2015 14:15

Lindex har 20% på alla nattplagg i butik å med koden: 1210NATT (på webben).

http://www.lindex.com/m/se/7354462/?styleId=79665726

Då kan man tex fynda världens bästa klädesplagg å ge till någon i julklapp.(förslagsvis till sej själv.
:)

Av Lisa - 16 december 2015 11:30

Här kommer receptet på den "sås" vi hade till lammfärsbiffarna i söndags. ;)


Den röda såsen på den här bilden! ;)

Rosta ca 1-2 dl valnötter i en torr stekpanna.
Lägg nötterna i en kökshandduk å gnugga av löst skal.
Mixa dem sen tillsammans med två grillad paprikor(finns inlagda på burk, mycket användbara tycker jag!) å 1/2 dl olivolja.
Krydda med salt å ca 2 tsk harissa(/sambal olek).

Servera till biffar eller grillat! ;)

(PS. Såsen blir både vegansk å laktosfri, så den passar många! ;))

Av Lisa - 16 december 2015 07:21

Här står väl jag å bryter mot mina principer så här på onsdagsmorgonen.

Viggo ska gå till kreativum å ville prompt ha med sej varm oboy.
Jag är en lättövertalad morsa(som jämt säger jag till för mycket socker.. :/) å uppfyller hans önskan...

Onsdag då.
Får se vart den här dagen tar mej.
Ännu ett steg åt rätt håll( O-c-h till gymmet!) hoppas jag! ;)

Vi hörs live i eftermiddag igen.
Men kolla inom vid lunch om ni är sugna på ett nytt recept! ;)

Ha en bra dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards