Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 december 2015

Av Lisa - 23 december 2015 20:44

Jag vet inte om det är medicinen eller vad det är men jag känner mej faktiskt inte ett dugg julstressad såhär dan före dan.

Förra året var det så övermäktig med alla måsten att jag grät inombords när jag insåg hur bra jag har det å hur fint vårt firande var flera dagar efteråt.
Det kändes bara så sorgligt att jag inte kunnat känna glädje just i stunderna.
Jag vet inte om jag lyckas med det i morron heller, men jag har i vilket fall världens förutsättningar till å kunna känna harmoni denna julen. ;)

Julafton i morron alltså.
Är det inte helt sjukt galet hur fort det här året gick?

Nu ska jag rota fram en vinslurk till sen blir det en tidig kväll, för känner jag min jultaggade å morronpigga familj rätt kommer här vaknas i ottan i morron. :)

God jul det önskar jag först i morron såklart, men gonatt säger jag nu. <3

Av Lisa - 23 december 2015 17:31

Här är jag! :)
Har hunnit med en hel massa hittills i dag.
Firat in julen på jobb å sen rusat igenom stan i jakt på nått å ha på mej i morron.
Hittade en snygg kjol på Cubus(denna: http://bfy.nu/se/WF9 ) var dock för liten å fanns inte i större. :/
Lyckades tack å lov reafynda en klänning på Karl-Oskar å Kristina för en hundring som jag kan pressa ner mej i... ;)
Å Martin köpte sej en världssnygg skjorta han! ;)

När vi var klara på stan hämtade vi upp barnen å åkte till Ica för stora julhandlet! ;)
Som faktiskt inte blev så stort alls just i år. ;)
Jag ska mest bidra mej bröd av olika slag till våra julfiranden å mjöl har jag hemma så. ;)

När jag var i affären å kände mej rejält efter-jobbet-trött var jag rätt så nöjd med dagens insatser där.

Sen tänkte jag om lite å belönade mej själv med lite tid för mej själv med mej själv på gymmet! ;)

3 km på 19 minuter.
Kände mej inte särskilt nöjd över att behöva sänka tempot sista kilometern för att inte kräkas(jo, så otränad är jag!) men sen när jag tänker efter var det en hyfsad tid ändå. ;)

Knäckebrödet spar jag till i morron(bakas på hjorthornsalt, å ska alltså inte jäsas) å spenderar resten av kvällen med att insupa julatmosfären, dricka glögg å njuta av tanken på fem lediga dagar! ;)

Hoppas ni mår bra. ;)
Vi hörs senare! ;)

Av Lisa - 23 december 2015 07:43

 

Tomtar i öronen, juligt hårband å röd tröja! ;)

I dag ska vi ha julfest på jobbet! :)

Sen i eftermiddag börjar mitt julstök på allvar.
Den sista maten ska handlas(hjärta självscanning!) å jag ska baka knäckebröd för första gången nånsin. ;)

Ha en bra dag.
Så hörs vi sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards