Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 december 2015

Av Lisa - 18 december 2015 18:59

Leo gläds över sin jätteskål med popkorn.

Jag gläds åt att få ligga med honom i famnen! <3

Av Lisa - 18 december 2015 16:21

Snart är familjen samlad å vi tar helg på riktigt.
(ni vet rutinerna vid det här laget. :P)

Det blir tråk-tacos just i dag, men innan jag "lagar" njuter jag av lite by inspo. ;)

AlltOmMat är bästa mattidningen enligt mej för övrigt.
En prenumeration är bra julklapp om ni har någon kvar å köpa till som redan har allt! ;)

Av Lisa - 18 december 2015 15:00

Jo. Det var ju så att vi köpte en ny säng till Leo för att han skulle få plats att leka på sitt rum.
Men.
Här sitter jag.

I sängen för att inte va i vägen medan ungen lär sin kompis Ella om skillnaderna alla dinosaurier de har i vardagsrummet. ;)

Viggo är hos en egen kompis han så vi kan nog räkna med ett platt-trötthets-fall lagom till middagen för dem bägge i kväll... :P

Middagen ja.
Känner mej extremt oinspirerad å tror vi kör på vanlig hederlig fredags-tacos i dag faktiskt.
Det går fort å alla äter det någorlunda(Leo är himla tradig med ätande just nu överlag dock...!).


Vad ska ni ha? ;P


Spar energin lite till morrondagen då våra vänner ska bjudas på middag! ;)
(Nä nä, inget överdrivet, jag vet! ;)).


En liten inventering av skåpen å lite listskriving med en kopp kaffe låter som en lovande idé för eftermiddagen tänker jag. :D


Å jösses vad skönt det känns att inte behöva hetsa i väg om mornarna nu under de kommande veckorna! ;)

Vi hörs i kväll.
Kram på er! ;)

Av Lisa - 18 december 2015 13:00

Förra året köpte jag ju en världsfin röd klänning till julen.
Jag använde den nog vid två tillfällen å hade faktiskt mer än gärna haft den på något firande även i år.
Jag är rädd att jag vuxit ur den dock.
:(

Känns egentligen så himla onödigt å köpa något som man bara använder eller två gånger...
Sen kan jag tycka det är lite roligt med något rött plagg ändå.
Å gärna en klänning för lite extra "fin-faktor".

Hittade den blusen på Cubus.

https://cubus.com/sv/7172459_F330

Kostar bara 199 just nu(men är slut på webben... :()

Den svarta är med fin.
Har ju fortfarande ett par orörda byxor i garderoben som bara väntar på ett plagg som kan "klä upp" dem lite! ;)

Får se vad jag kan hitta i Jönköping på söndag helt enkelt! ;)

Köper ni jul-kläder?
Vad ska ni ha i så fall?

Av Lisa - 18 december 2015 07:16

När klockan ringde i dag blev jag helt förvånad.
Jag hade lyckats sova ända tills den pep..?!
Lite störigt när jag ställt den tidigare för å träna just i dag.
Var sjukt osugen.
Men tog mej samman å drog till gymmet! ;)

Var lite rädd för min rygg även i dag så jag körde faktiskt på CT å sen rekordsnabba löpintervaller.
All träning som blir av är bra träning eller hur? ;)

Sitter här med frukosten å funderar på hur man bäst firar in ett jullov...
Har inga som helst matidéer men ändå, i dag går familjen på ledighet. :)

Nu ska vi ta tag i det här å masa oss i väg tänker jag.

Vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards