Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 december 2015

Av Lisa - 15 december 2015 22:38

Man kan säg som så att jag tog mej ett bakslag å att orken försvann där efter...

Ny dag i morron.
Att göra rätt på! ;)

Av Lisa - 15 december 2015 17:34

Sötaste Leo har lussat klart! ;)

Av Lisa - 15 december 2015 15:43

Varför finns inte sånna här tröjor till vuxna för? ;)

( http://www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/kids/alla-barnplagg/321737/ )

Jag kan ju knappt kommunicera utan emojis(saknar det så här på bloggen!) som den sms-nörd jag är å hade gladeligen tagit på mej en tröja med emojis(som ni vet! :P)

Anyway.
Här sitter vi å vrålglor på våra skärmar jag å barnen.
De har en liten lego-paus å Viggo ser på julkalendern! ;)

Den må va utskälld å hatad å "inte som vanligt" men Viggo älskar den å jag gillar med det jag hör. ;)


Jag sitter här å funderar lite på hur snabbt dagen gick å på att min eviga tungsinthet faktiskt har lättat.
Jag känner igen mej själv, den gamla Lisa som jag var för typ tio år sen.
Som vill göra saker å ser positivt på det mesta.

Tänk vad onödigt länge jag inte mått mitt bästa?
Det är inte så att det varit katastrof under tio år, jag har mått bra också, det har jag verkligen.
Men i perioder å i synnerhet de senaste åren har jag tagit på mej för mycket å inte haft någon ork kvar till vettiga å roliga saker å framför allt de senaste månaderna har ju ångesten tagit över som de flesta av er vet.

Men nu som sagt.
Känns det lättare.
Jag vågar hoppas lite på att medicinen hjälper mej att få den där extra sparken att orka å kunna förvalta alla verktyg jag egentligen har att tillgå.
Å att jag kanske får må mer bra än dåligt framöver.

Alla får tycka vad de vill å det är säkerligen olika, men för mej var medicinering en bra idé å en magisk hjälp vad det verkar so far.
(Blygsam optimism är bättre än besvikelse dock. ;P)

Nu ska jag ordna i hop lite mat här innan vi ska till förskolan å kolla på vår tärn-gosse! ;)

Kram å tack för ni läser(å skriver en kommentar eller två?! :P) <3

Av Lisa - 15 december 2015 11:00

Jo jag vet att jag skrev att jag ville ha "in-ears-lurar" å det är väl ändå fräschast att träna i..
Men.
Dessa hade jag inte nekat ändå.. :)

http://www.apple.com/se/shop/product/ML9G2ZM/A/beats-by-dr-dre-solo2-on-ear-hörlurar-luxe-edition-?-röda?fnode=7a

Helt klart över min budget, men drömma kan man ju. :P

Av Lisa - 15 december 2015 07:11

Har äntligen blivit färdig till å köpa till iCloud-minne.

Å banne mej.
Det verkar som det funkar.
Jag kan ta bilder utan att telefonen strejkar! ;)

I dag fick jag denna godingen i min kalender. ;)
Har ni testat? Jag luktade å gillade i Helsingborg men köpte inget då så jag är glad att jag fick just frosted plum! ;)

Annars hade jag tydligen missat å ställa klockan i morse å kom upp 20 minuter för sent.
Låg vaken å väntade på pipen som aldrig kom utan å kolla vad tiden egentligen visade. ;)
Tur jag har lite marginaler å tillgå å vi ska nog komma i tid ändå. ;)

Längtar rejält till dagens lunch.
Har fått leverans från pappa med kroppkakor!
:D
Kan va något av det bästa jag vet, men jag har varken lagat eller ätit det sen Martin blev glutenintolerant..
Men i dag som sagt, har jag två godbitar i lunchlådan! ;)

I eftermiddag blir det en anigens tajtare just med mat, för vi ska till förskolan kl. 17 å se världens sötaste tärn-gosse gå lucia! ;)

Dags å sätta lite fart här.

Ha en bra dag.
Vi hörs! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards