Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 december 2015

Av Lisa - 9 december 2015 18:52

Ska föreställa min favvis-emoji förståss! ;)

Övertrött å flamsig skulle jag beskriva mej själv just nu.
Om känslorna åker bergådalbana undrar ni?
Jotack. Det kan man lätt påstå. ;)

Nu är jag ju dock hellre euforisk å fnissig än otrevlig å lättprovocerad men det har varit en tuff dag.

Jag klamrar mej vid citatet "om du inte behöver medicin kommer du inte känna något alls" å väljer att rida ut den här känslostormen i hopp om att komma ut som mej själv på andra sidan...!

Ångest har jag faktiskt inte haft sådär hysteriskt alls sen jag började med medicinen å under längre å längre stunder känner jag mej som innan.
Å med innan menar jag när ångesten inte var ständigt närvarande.
Å det i sin tur är nog egentligen någon gång innan Viggo föddes.
För åtta år sen.
Förstår ni hur länge jag inte mått som jag borde..?!

Anyway.
Jag är hoppfull som ni här.
Även om jag inte riktigt vågar tro att det äntligen vänder..

För övrigt tycker jag faktiskt att ni är ganska så kassa på å kommentera.
Besöksstatistiken klättrar högre å högre men det är ändå nästan jämt tyst som i graven från er. :(
Till å med när jag tigger å ber. :P

Kommentarer gör det så mycket roligare å jag blir så glad för era små rader! :)

Så.
Pretty please?
Säg något..!
;)


I kväll väljer jag bort löpbandet å ersätter det med rostad mjuk pepparkaka å glögg i äkta "i-morron-är-vi-lediga-anda"! ;)
Till det fortsätter vi med VD som egentligen mest känns fjantigt efter downtown(jag behöver klass! Vad ska man se?! ;)).

Nu ska jag gosa lite med min Leo.

Kram å hej!

Av Lisa - 9 december 2015 15:21

Inte mindre än två tidsinställda inlägg har jag bjudit
på denna onsdag.
Hoppas ni gillar! ;)


Jag har en rätt vidrig dag faktiskt.
Medicinpåverkan(började med en hel tablett i går som sagt!) eller bara dåligt humör, men jag känner mej med irriterad.
Noll tålamod å har fått behärska mej rejält för att inte snäsa å va otrevlig hela dagen.

Tur jag inte ska i väg på något i kväll å att jag är ledig i morron i fall det dåliga humöret skulle hänga i...


Nu ska jag vila en stund innan det är dags för matlagning å övriga vardagsbestyr här.


Kram å hej! ;)

Av Lisa - 9 december 2015 12:30

Nu är jag väl sannerligen inte känd för att va särskilt svår att köpa julklappar till

Jag vill alltid ha en massa smått å gott.

(powerbank,löparväst,kokböcker,doftljus,hår-inpackningar osv. osv.)


Absolut högst på min önskelista står dock något ganska dyrt, nämligen nya löparskor.


Har haft samma asics sen jag började springa å de är totalt utslitna.

När jag tränar inne gör jag det i ett par Nike(som kanske med behöver bytas ut..? De blir ju inte slitna på samma sätt som uteskor precis) som jag trivs med.

Tänkte Nike kanske funkar för mej ute med? :)


Har spanat in den här modellen länge(å även provat).


 

Just denna färgen var prisnedsatt hos sportamore just nu å hade jag varit lite lite rikare så hade jag slagt till på ett par i juklapp åt mej själv. :)

Nu är jag ju inte det för tillfället(eller nånsin) men som sagt, önskar mej, det gör jag. :D



På andra plats på min önskelista står det trådlösa hörlurar.

Dels att använda när jag springer men mest på gymmet överlag då det är en anigens meckigt att utföra en del övningar med den sladd mellan armen å öronen.


Det verkar dock va en djungel av mestadels svindyra lurar, men jag lyckades hitta några som kanske kan funka? :D


 

Någon som är bra på sånt?

Jag vill ha "in-ears"(heter det tydligen" å ljud av samma kvalité som lurarna man får till sin telefon duger åt mej.

Är tacksam för alla tips där. :)




Av Lisa - 9 december 2015 10:45

Jag har ju helt glömt å visa min "nu-var-du-duktig-hos-doktorn-belöning".

Jag unnade mej "fin-shampo å balsam" från Löwengrip care & color.

 

  Anpassat för daglig användning.

Har använt det ett par gånger å känner mej mycket nöjd so far(måste klippa mej för å kunna ge en rättvis bedömning dock... :P).

Det luktar gott å håret bli mjukt å ser inte smutsigt ut alls fram tills nästa tvätt. :)


Finns exempelvis att köpa på lyko eller apotea å kan rekommenderas. :D

Av Lisa - 9 december 2015 07:11

"Vink vink"

Här tjurar jag en aning över hur min telefon(för tusende gången!) signalerar att lagringsutrymmet är fullt.
Nu är det inte bilderna som tar mest plats utan allt jag skriver i blogg-appen lagras..
Zzz.
Nästa gång jag byter telefon ska jag ta något med mycket minne i!

Onsdag.
Innebär, precis som alla andra veckor, bad på jobbet å oplanerad kväll! ;)
Viggo ska ha med en kompis hem å jag tänker mej att jag ska sitta lite med mina listor å planera lite! ;)

I morron har jag å Leo bonus-ledigt(studiedag!) så det blir lite extra lill-lördagsfestligt! ;)

Nu ska vi sticka.
Hörs sen! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards