Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 december 2015

Av Lisa - 13 december 2015 20:25

I typ tio minuter har jag funderat på vad jag ska döpa det här inlägget till.
Det gick ju inger vidare precis.
Efter så himla många års bloggande känns det i bland som man bara använder samma namn på inläggen om å om igen.

Nog om det nu.

Den blev en gran-tät söndag.
Såhär blev den stora.
Den luktar iallafall gott. :)

Det blå mästerverket till topp-stjärna fick stor-granen klara sej utan i går(hurra!) för den la Viggo'n beslag på! ;)

Hans gran fick slinga med å hela kittet så han är så nöjd så! :)

Innan vi stressade i väg till kyrkan(när var jag där frivilligt sist liksom?) åt vi en prima middag.
Tyckte åtminstone jag.
I synnerhet paprikaröran! ;)
I övrigt ser ni lammfärsjärpar, saffransquinoa å myntasås! ;)

Vi hade inte precis dött av en sallad till men det hanns inte riktigt med.
:)

Nu ska jag försöka hålla mej vaken en stund till här å förhoppningsvis somna gott sen.

Tack för i dag.
Kram å hej!

Av Lisa - 13 december 2015 16:07

Solen tittade fram å det var allmän njutbart vid Mien.

I alla fall tills barnen frös å blev panik-hungriga å Viggo slarvade bort sin mobil... ;)

Vi fick (tack å lov!) med oss både telefon å granar hem. ;)

Här är Viggos egna lilla plutt. ;D
Leos är ännu mindre å vår helt perfekt lagom stor å jättefin(åtminstone så länge den är oklädd. :P)

Klockan 18 ska jag å Viggo till kyrkan men innan dess ska vi hinna äta middag.
Ska laga det här tänkte jag:


Lammfärsbullar å saffransquinoa(det är gluten i bulgur...!) med paprikaröra ur senaste AlltOmMat. ;)



Hoppas ni mår bra! Hörs sen! ;)

Av Lisa - 13 december 2015 12:05

Mysigt å hugga egen gran såhär, men lite snö på backen hade ju inte skadat! :)

Av Lisa - 13 december 2015 09:04

Tredje advent å bara en vecka kvar till familjens jullov! ;)

En natt till med orolig sömn för min del.
Leo vaknade av en mardröm strax efter elva å fick "komma in till mej en stund".
Han blev dock kvar som ett litet plåster jämte mej hela natten.
Jag vaknade vid fem å vågade inte röra mej för jag inte ville väcka honom å så var det med den natten liksom.

Söndag i dag ja.
Jag har en spännande middagsplan å vi ska hugga vår julgran.
Kanske hinner jag träna å kanske ska vi en sväng till kyrkan å kolla på lucia.
Vi får se hur det blir helt enkelt. ;)

Nu ska här dock kalasas på nyhämtade frallor med hemmagjord marmelad! ;)

Vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards